söndag 24 juni 2007

Bättre Sent än Aldrig!


Här är min nya kompis Skorpan, ja hon heter faktiskt så...har anpassat sig väldigt bra på några dagar. När jag såg henne först var hon väldigt rädd men hos oss har hon fått träffa både hundar å ungar utan pardon så jag tror hon kommer bli väldigt stursk inom kort.


Denna fina hortensia fick jag av mina arbetskamrater när de var hos mig förra helgen, den är helt underbar. Jag placerade den i en fin Kockums hink och som Ni ser hade jag ett litet tvättfat som jag placerade bredvid, tänkte jag skulle lägga något fint flyt i den men nu fick det bli såhär sålänge.



Min sommardukning när arbetskamraterna kom förbi, vi åt jättegott och ja det slank ner en å annan drink också....




På bordet har jag lagt ett gammalt fint spetslakan, det gör sig så otroligt bra...bordet är förresten en gammal dörr..

Ja äntligen fick jag in lite bilder, som sagt ibland räcker inte tiden till och ibland får jag inte möjlighet att sätta mig vid datorn. Men nu tog jag min chans, hoppas Ni alla har haft en skön midsommarhelg. Här har det varit lugnt och stilla, snart semester bara 2 veckor kvar...guuud så skönt. Å nu är det dax att krypa i säng för en ny arbetsdag...hejsålänge

8 kommentarer:

Nina sa...

Men vilka härliga bilder och härlig dukning ....och jag fick en hortensia av min lilla gutt (5år) han fick välja precis vad som helst i affären när han följde med morbror och handlade och kommer med en hortensia till sin mamma . Gissa om mammahjärtat höll på att brista.?
Kramar ifrån ett regnigt Falköping.

Nina sa...

Och givetvis glömde jag nämna Skorpan. Gode Guuuuuu vilken söting...jag tror också på att hon sturskar upp sig . tog c:a 2-3 veckor för vår Frasse att hitta sin plats i familjen .

Nina sa...

jag igen du jag snodde din fina dukningsbild så att du vet och gör lite reklam hos mig . Hoppas OK annars hojta till.

Kathys Home sa...

Haha, vad kul att du gör lite reklam..det är helt ok. Tack för din positivitet, det värmer. Vad är din Frasse för ras då? Det måste jag ha missat eller glömt om jag varit inne på din sida, men jag skall gå in direkt för att se vad du gjort med bilden. Ja visst är Hortensia vacker blomma, jag blev sååå glad för den, har faktiskt satt ut en Hortensia som jag fått av en gammal pojkvän den har blivit flyttad många ggr, men nu håller den på att ta sig..;-)

Anna sa...

Vilken liten sötnos! Och dukningen är helt fantastiskt vacker. :-)

Kram, Anna

Skatan sa...

Vilken trevlig blogg och så mycket fint du visar...hit kommer jag tillbaka : )

Kathys Home sa...

Javisst Anna, visst e hon väl söt. Det är lite skillnad mot en Golden. Jag jämför ju bara med honom hela tiden och det är dumt..sen e hon ju tjej också..haha..

Kathys Home sa...

Vad kul att du tycker så SkrotMaja, du är så välkommen hit igen. Du får ursäkta att det varit skralt med inlägg, men det är ju sommar ?! ..// :-)