fredag 8 juni 2007

Allas Vår Astrid Lindgren


Idag skulle Astrid Lindgren fyllt 100 år. Det hyllar Sos-Barnbyar tillsammans med Tv4 hela dagen idag genom att sända morgonprogram och gala ikväll ifrån Vimmerby.


Mitt hjärta finns i dessa trakter och jag vill på detta sätt vara med och hylla Astrid som har skrivit så många fina böcker. Pippi och Emil mina favoriter (jag skall delge er en hemlis) Pippi var min stora idol som liten när man frågade mig vad jag skulle bli när jag blev stor så var mitt svar "Jag skall bli Pippi Långstrump". Emil då, denne käcke kille, varför jag var så förtjust i Emil var nog själva miljön som händelserna utspelade sig i "Landet" med kossor, hästar, grisar och höns osv....Jag besöker varje sommar dessa trakter och insuper miljön. Kanske därför jag gillar det här lantliga så mycket i min inredning...


Grattis Astrid på din dag idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppla, hoppla! jaha ja därserman.. Ja men då syns vi imorrn då Pippi, och vända på båten det fixar ju du lätt!! Kramizzz ystertopp!

Kathys Home sa...

Ja, eller hur..!! Eftersom jag är starkast i världen.