måndag 2 juli 2007

Sommar å Sol!!!


Ja, sommar det har vi väl....men ingen sol. Jag som tänkte jag skulle vara nyttig i helgen och slutföra en del av de projekt som jag påbörjat....men jag hann inte sticka näsan utanför dörren förrän det började regna, trots detta jag var ihärdig och stod och rensade landet i regnet men några enstaka otrevliga ord som kom flygandes ur min mun.


Voffsingen var förstås med mig och undrade vad jag pysslade med ute i hundvädret som man brukar säga, å även om hon nu är hund så var det då inget väder som passade henne, hon ville bara in i sängvärmen. Vilket hon passade på med så fort dörren öppnade sig, och vad tror Ni hände då?! Det blev helt enkelt till att börja riva lakan och tvätta..för visst hon är liten och nätt...men ack så skitig hon kan bli, följdaktligen även mina lakan...Ja, det var bara att ge upp och gå in och sätta sig framför tv:n med en smarrig kopp te men hunden nyduschad breve uppkrupen i soffan som en liten boll. Det var mycket mysigare tyckte hon, ja jag med för den delen. Även om jag gärna velat pyssla ute så får det vänta tills solen återvänder till oss...över å ut..

2 kommentarer:

Nina sa...

Har hon blivit sturskare ? S-å hon får ligga i sängen också? Våra djur vill jag inte ha i sängen tack vare fästingarna....Men Frasse (hunden) får komma upp på morgonen och gosa lite granna !

Idag regnar det spik najs va

kram

Kathys Home sa...

Ja, hon är en riktig madame har det visat sig...å ja..hon får faktiskt ligga i sängen. Men som sagt det medför ju en del omak. Som tur är så e hon ju vit, så dedäringa fästingarna märker man fort i hennes päls.

Idag har vi faktiskt ganska hyfsat väder, och jag hoppas innerligen att det blir bra till semestern som jag påbörjar i näsa vecka annars kommer jag deppa ihop totalt:-( kram kat..