onsdag 6 juni 2007

Vår Nationaldag!!!!


Vår Nationaldag har vi firat med chokladkaka hallonsås och grädde mums, å vilket väder!!
Kaffet bjöds på verandan, vilken denna bild kommer ifrån. Bokstaven har jag fått av syrran, jag börjar mitt ju mitt namn med K..
Jag hoppas bara inte semestervädret utebliver då värmen redan kommit...men idag har jag försökt att hålla mig i skuggan, började dagen med att syihop det ena överdraget till hammocken och det blev så fint, nu är det bara ett överdrag till att sy samt att hitta en fin vaxduk till taket...så att jag kan ligga där även regniga dagar och gunga i godan ro. Har faktiskt redan fuskat en stund idag, jag var bara tvungen att testa å det är så rogivande...har faktiskt väldigt svårt att bara ta det luuuungt, jag måste lära mig det, allvarligt.


Syster Yster och jag ett litet båtprojekt tillsammans, så vi har inlett det idag med att måla båt...den kommer att bli så fin när den är klar..som jag sa till syrran.."hoppas motorn funkar nu när vi får en sån fin båt" en riktig makeover..haha..."Nä, jag vet att motorn är trasig" säger hon..."suck" säger jag...Det löser sig när vi är färdiga, tänker jag. Så jag hoppas det löser sig när båten är klar och ligger i sjön. Annars får vi involvera någon annan i vårt projekt, troligtvis en man..!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, vilken "tjusig bild" då!! ;)

Anonym sa...

Jag menar den där lille till höger, där det stod vacker och inte tjusig..jag är förvirrad...

Förbered dig för samtal...ta fram kartor och kompass... jag ska till sickla och snurra! ;)

Kathys Home sa...

Visst är den väl vacker, det är en väldigt nära vän till mig som stylat ....!!?? ;-))