lördag 8 januari 2011


Häromdagen klagade jag på snön....det kom mera!

Idag däremot har det både snöat och regnat..å vad jag är trött på snö...och snöregn...och vinter!!
Jag vill ha VÅÅÅR!!! Så kanske både hjärta och själ kan vakna till liv igen.
Jag känner mig lite trött, ledsen och utan lust till någonting men trots detta gjorde jag om i mitt kontors slash garderob..Guud såå skönt att få det gjort. Detta rum har varit mest ett slänga in allt som inte får plats nån annanstans rum...ja ni vet hur det kan vara när man har det lite trångt. Äntligen fick jag till det och det blev dessutom riktigt bra och jag hoppas jag kan få ro att sitta och pyssla/sy/fixa papper med en känsla av ro i kroppen...vi får se när det blir klart men det känns redan bra och jag är NÖJD!!
Borde visa någon bild från rummet meeen, jag är ju inte klar så jag plockar fram en bild från gömmorna från sommaren och verandan som vi byggde då....läängtar att få sitta på verandan igen och njuta bara vänta...den som väntar på något gott eller nåt sånt skit...!!!
HAde.....I vinterlandet...kram kat

2 kommentarer:

Päivi sa...

Halloj! Kul att du skrev till mig , så jag hittade till din blogg! Jag gillar ju andra sidan vintern, men slasket som blir när det blir lite plusgradigt kan jag stå över. Har du hittat på nåt att göra nu när du stängt igen butiken?
Kram
Päivi

Sjabbig men chic sa...

Det blev ju hur bra som helst. Och nu ska jag säga dig att inte ska du sitta där och känna dig lite ledsen heller. vädret är skit, vintern är skit, vissa saker är skit men ta och gör dig ett rekorderligt aggressionsutbrott och sen piffar vi vår i själ, kropp och hem. Vet du att det redan har blivit mycket ljusare på eftermiddagen? Det är helt lovely! Nu ska jag sätta på kaffepannan för grannen såg att jag var ledig och ringde och ville komma och surra lite så det ska vi göra. Sen ska jag återgå till att fundera på vad jag ska ta tag i. Städa kaninbur, måla sovrum? åka och köpa pinnvävsjalusier till köket? inte köpa något alls utan bli lite mer sparsam? skura toaletter?, möblera om?, fota lite till bloggen? ja, inte vet jag vart jag ska börja eller vad jag ska göra. Är det något bra på TV i eftermiddag?

Kramis Lisa