torsdag 10 januari 2008


Som vanligt så rusar tiden iväg........
Jag har jobbat över varenda kväll denna vecka och inte orkat med att sitta vid datorn, men ikväll så kom jag hem tidigt...så Hej Alla vänner..
Har inte hänt speciellt mycket här hemma som sagt, men jag har ett litet projekt på gång, som egentligen är min systers men jag hjälper henne lite grann med det då hennes ork tryter lite. Det är en liten säng som skall göras iordning för en liten vän som beräknas komma till världen i februari. Å det skall bli så kul med en liten krabat i familjen igen.

Sängen är förstås inköpt på loppis, denna gången i Västervik där vi har lite släkt som besöktes då denna söta säng upptäcktes. Jag vet inte riktigt vilket årtal den härstammar ifrån, vad tror Ni?
Som Ni ser så står den på små hjul, vilket vi tycker är charmigt. Sängen kommer ju inte användas så länge så vi låter dem sitta kvar.
Ja, såhär ser den ut nu, så jag skall slipa ner den lite grann ta bort de schabloner som sitter där nu sen kanske syster målar något roligt på den det får vi se, men jag målar den förstås i.....vitt å jag kan se hur fin den blir redan nu, bäddad med söta lakan. Bild när den är klar kommer senare...förhoppningsvis efter helgen. Men visst är den fin...
Tjingeling Kat..

4 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

vilket fynd! den kommer att bli helt fantastisk!
tror
Susanne

Karin i Villa Grå sa...

Vilket kap ni gjorde när ni gjorde den sängen till er! Det är bara att gratulera!

Jag hoppas att ljuset kommer snart så att både du och jag kan återgå till livet och så att du kan få bygga ut din farstukvist :-)

Kram, Karin

Designe sa...

Vilken supersöt liten säng och så fint med hjul på! :)

Kathys Home sa...

Hej Latara, visst var det väl ett bra kap, det tror jag syster tycker också..Hoppas den blir fin när den blir klar och att bebban sover gott i den...//kat