söndag 6 januari 2008



Idag åkte då Julen Ut...så skönt att få undan så nu står det en liten gran på gården istället. Köpte mig lite rosa tulpaner som jag nu har så fint på köksbordet.. flyttade runt lite saker så att det skulle kännas nytt och fräscht..som här intill, en gammal dörr en del av pardörr som jag har hängt en rostig krans med ljusslinga runt..känns mysigt i vardagsrummet. Sen har jag ställt en gammal korgkista i hallen med ett gammalt underbart täcke på, den här har min lilla Skruttan (hunden)som sin nya sovplats, täcket härstammar från vårt sommarställe och säkert från 40-talet, börjar se lite slitet ut så det går inte att använda till annat än just dethär...:)) Sen bar det av till den stora Outlet för att köpa Skidjacka och skidbyxor till sonen som jag hade lovat, det var snabbt avklarat han visste vad han ville ha. Den unge mannen skall bara ha det bästa...ja, enligt honom då förstås. Men vad säger man det är hans peningar...han var nöjd och glad..Bara att sätta igång och åka snowboard...närsomhelst..



På vägen hem blev vi bjudna på middag hos mor och far...gud så skönt att slippa laga mat ibland, vore så härligt att få komma hem någon gång och ha middagen serverad??!!! Så det fick jag idag, fast hos mor å far då förstås... Köpte tidningen på vägen hem, som jag nu läst ett reportage om en kille som åkt jorden runt på motorcykel, Fredrik Persson hette han.. hahaha den killen var jag försjust i för många år sedan. På mitt förra jobb träffade jag en del fotografer och äventyrare, denne kille var fotoassistent och jag tyckte han var såååååå söt, ja det var han nu med förresten, jag var en hemlig beundrarinna...eller så himla hemligt var det ju inte jag fick tom ett kort på honom utav fotografen, det kortet hade jag på min skrivbord en lång tid..:)) Ja, jag log länge och väl när jag läste ..så tokigt det kan vara ibland....eller snarare vad världen är liten kanske!! Nu skall jag snart slå mig ner och titta på premiären av Kenny Bräcks program på TV4 första programmet möter han Isabella Scourpco, så det kan nog var intressant tror jag..Ha en skön kväll vänner...kram Kat.

10 kommentarer:

Grindelunda sa...

Hejsan!
Kul att Du hittade till mig. Vilken trevlig sida Du har. Jag kommer tillbaka. Kram Gilla.

Sarah sa...

Halloj! Skönt att städa ut julen va? Det gjorde jag för en vecka sen snart. Jag kollade på Kenny och vänner förut. Isabella är ju så himla vacker! Ha en fortsatt trevlig söndag hej från Sarah

Lily of the valley sa...

Så fint du har gjort. Det känns alltid lika skönt när man städat ut julen. Möblera om lite bland sakerna, lite nya blommor. Allt känns som nytt igen, en härlig känsla. Jag har inte köpt tulpaner än men däremot krokus och scillor.
Tulpaner är också så vackert, så helt klart måste jag köpa mig en bukett.
Ha det bra
kram Lily

Ann-Catrin sa...

Ja det är alltid skönt att få sätta sig vid dukat bord..
vad bra att inhandlandet av jacka och byxor gick så smidigt.. annat är det med tjejer...de kan ju gå i timtal (inkl mig själv).
Härligt att du städat bort julen och gjort lte "vårmysigt".. täcket var sanslöst vackert!
Kram A-C

MiaMaria sa...

Skönt att städa ut julen och välkomna våren....
Fint du gjort på dörren.

Ha´en skön dag!
Miamaria

Elisa Day sa...

Ja du är nog en småknytt! :) Längtar själv också efter våren, det är så mörkt och grått ute nu.
Det är bara trevligt att vara bland dina favoritbloggar!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men morr , hur kunde jag missa Kenny Bräck , var det bra ?

Håller med finns det något bättre än att komma hem till dukat bord , nej knappast . Jag lagar mat fem ggr i veckan och mannen tar helgerna !
Ha det gott och njut av dina tulpaner !
Kram/Lotta

NICOLINAS BONING sa...

Du menar alltså att du kunde ha setat bak på bönpallen och åkt jorden runt just nu...om ödet hade gått åt ett annat håll;-)
Visst är det konstigt vilka vägar livet tar egentligen, som tur var så blir det bra för det mesta det som händer i det stora hela.
Hälsn/Birgitta

me and alice sa...

Hej!
Oj vad fint du gjort med dörren o taggtråden. Supersnyggt. Visst är det skönt att man städat ut julen?
Härligt att du också börjat träna. Vi får påminna varandra här på bloggarna...
kram Susanne

Kathys Home sa...

Hejsan alla vänner! Tack för kommentarer på min sida, jag valsar runt på era sidor och slänger lite kommentarer..jättekul och jätteglad blir jag för era besök..Kram kat.