fredag 25 januari 2008

Ja, så var det fredag och jag har fått en släng av magsjuka...Inte kul, men jag gör ett inlägg mellan toabesöken..:)) när jag nu klarar av att sitta här...
Ytterligare en vecka har gått och jag väntar på ljuset...jag bor ju på landet och vi har inte gatlyktor här så Ni kan tänka Er mörkret som råder hos mig, jag blir snart tokig på det nattsvarta mörker som råder om morgonen och kvällen...Så snälla ljuset kom snaaaart...Idag har jag dessutom herrar som springer på tomten, trevligt iof...om jag inte var sjuk *asg* Jag skall få telefonledningen nedgrävd och det blir nog bra, vi har gamla telestolpar här utanför och jag har en massa träd som vuxit in i teleledningen å då slipper jag ju bekymra mig om det å trädfällning å allt som har med det att göra. I förra helgen var jag hos syster och hämtade lite trallvirke som hon hade fått över, då lyckades jag sno med mig denna gamla stege, den har lite skavanker här å där men jag får väl låna den ett tag tills hon har plats å lust för den igen, visst är den fin?! Jag skall ha den i sovrummet tänkte jag och hänga lite kläder på..
Å när jag nu stod och fotade denna så kom jag på att jag kunde väl visa min lilla specialare på golvet...När jag höll på att måla mitt vardagsrumsgolv hade jag en liten kompis här, som inte kunde låta bli att springa över det nymålade golvet..Det var min hund jag hade då Doni, en golden retriver som gjorde detta och jag hade inte mage att måla över det sen....Doni är nu i hundhimlen men jag minns honom varje dag....
Tokigt kanske Ni tycker men sån är jag!
Nu skall jag försöka mig på en kopp kaffe å läsa nya Drömhem och Trädgård ...Ha en skön fredagskväll Alla vänner...//kram Katarina

12 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Stackare, jag håller tummarna så att de blir blå för att du ska bli frisk snabbt som ögat!

Stegen är jättefin! Jag tycker om skabbiga gamla trappstegar och har en omålad i vårt trapphus. Någonstans i huset ska det finnas en till, säger maken. Vore det inte för de otäcka spindlarna skulle jag bege mig ner i källaren och leta på en gång! :-)

Underbart med det sparade avtrycket från himlahunden *rörd* Helt rätt att spara det!

Kram, Karin

Kathys Home sa...

Hej Karin, tack skall du ha för de blåa tummarna...Det skall nog bli bättre snart hoppas jag. Visst e stegen fin..Haha, jag kan komma å hjälpa dig för se spindlar klarar jag av...;))Tjingeling Kat

Anonym sa...

Jäklar vicken snygg stege!! ;-) Nu har jag beviset här att den e min!! Hihi, så nu kan du inte komma undan när den vill flytta "hem"!Tjing! A

Kathys Home sa...

Haha, näe jag har väl inte det....får gå på stegjakt under tiden den bor hos mig../kram

Anonym sa...

Bilden är jättefin!!Kram! Bättre nu?

Lily of the valley sa...

Inget vidare med kräksjukan :(

Stegen är jättefräck, en sån skulle jag också kunna tänka mig.

Jag skulle inte i heller ha hjärta till att måla över hundtrycket :)

Ha en härlig helg
kram Lily

Lily of the valley sa...

Inget vidare med kräksjukan :(

Stegen är jättefräck, en sån skulle jag också kunna tänka mig.

Jag skulle inte i heller ha hjärta till att måla över hundtrycket :)

Ha en härlig helg
kram Lily

ängeln i vitt sa...

Stegen är superfin, är så glad att jag har en själv.Det där med tassavtrycket var en himla fin ide.

Ha det gott
Carina

fyra vindar sa...

älskar stegen men älskar ännu mer lilla vovsens fotavtryck!! vilket underbart minne! tror jag ska måla tassarna på min lilla skrutta o låta henne dekorera mitt golv oxå!
ha en bra helg.
/miss sophie

Vanilladreams and humblebees sa...

Vilket fint minnesmärke! Klart att man måste spara ett så charmerande avtryck!
Jag önskar mig också en stege... eller en smal och hög gammal dörr, för att luta mot väggen...
Blir så vackert och shabby med såna detaljer!

Kramar från Jenny!

--<-@

och du, krya på dig också!!!

Ann-Catrin sa...

nej men snälla...hoppas kräksjukan går över SNABBT!!!
inget kul det där!!
Stegen är ju så härlig.. precis som den ska se ut.. lite shabby så där.
hoppas helgen får gå i friskhetens tecken nu.. så du kan njuta lite!!
Många kramar A-c

Kathys Home sa...

Hej Lily...näe kräksjukan är inget vidare faktiskt....men jag vet inte riktigt vad jag fått. Det är mest magen som är orolig..suck..men idag lördag är det flyttdag å jag får inte vara dålig...:))