söndag 13 januari 2008



Så var det söndag, idag lyser Solen men det blåser ju också förstås...aldrig skall man vara nöjd. Men det ser härligt ut när jag sitter här inne....Fast Skruttan och jag skall alldeles strax ta oss en promenad. Sen bär det av till staden, idag är det dax för en ny startomgång av LindyHop, skall bli jättekul. Har lyckats få med mig en gammal jobbarkompis för att dansa, vi får se vad hon tycker om saken....:)) Så vi skall äta lite lunch inan dansstart...skall bli sååå kul.
Igår var jag hos sonen och tog hand om honom lite grann, han blev nöjd det var skönt..ibland duger man. Så åkte jag förbi Blomsterlandet på väg hem och köpte mig lite vårblommor, det blev blåkrokus, vitkrokus, pärlhyacint och tulpaner. Å så hittade jag en ljuslykta för en billig penning så den åkte också med.. Så det skall bli lite vårigt och ljust här hemma...Jag hann också med att slipa ner babysängen lite grann så den sista tuchen blir ikväll..Nu skall vi ut och gå lilla Skruttisen å jag...Ha en riktigt skön söndag och passa på att riktigt suga i er solen när den nu visar sig...Kram Kat

8 kommentarer:

sagolikflora sa...

Fasen va kul med lindyhopp. Va roligt!!!
Härligt med nya vårblommer där hemma. Jag önskar att jag hann. Men jag har så mycket att göra idag.Vi håller på att göra om i ett gästrum där hemma. Så jag vet inte ens om julen hinner åka ut idag. Jag bara målar och målar.
Hoppas ni fick det riktigt mysigt idag du och din väninna!
Kram Caroline

Lily of the valley sa...

Härligt! Visst piggar det upp enormt med lite vårblommor :)
Ha det bra
kram Lily

Karin i Villa Grå sa...

God afton Katarina!

Du bjuder på en underbar blomsterbild! Jag måste bara fråga, vad är lindyhopp? Är det något i stil med line dance..? *nyf*

Kram, Karin

Ann-Catrin sa...

Gud vad jag blir impad...att dansa lindyhopp..har bara sett det på tv..vekar grymt kul...men svårt!!
Hoppas sonen piggar på sig snart... tänk då duger mamma!!
Kramar A-C

Ann-Catrin sa...

psst glömde säga... underbar pärlhyacint...min kom idag oxå!
kram igen

Nina sa...

vad hurtig du är som dansar och håller på...och sicken söt säng ni har fått tag på till bebisen... kram

Karin i Villa Grå sa...

Tack för svaret om vad lindyhopp är! Tänker kolla på Youtube senare och se om jag kan hitta något lindyhopp där att kika på!

Du, jag kanske har frågat dig förut (jag har ett svagt minne av det, men man vet ju aldrig), men jag ser att både du och jag bor i Uppsala län. Kanske bor vi nästgårds..?

Kram!

Karin

Ann-Catrin sa...

vad vra du ska ta det lite lugnt nu i veckan... köpt lyx till vovven...du kan du.. men det är härligt att skämma bort de små!!!
Stor kram A-C