söndag 20 januari 2008


Jag har fått en liten utmärkelse! Vilket gjorde mig otroligt glad..Jag har varit lite deppig, och sa senast till min syster igår att jag kanske skulle sluta med bloggandet, jag har tidigare skrivit att detta med bloggandet ger mig en oerhörd glädje men jag mår också dåligt ...jag får helt enkelt komplex...för att jag ej hinner fixa och dona eller ha ett sånt vackert hem...fast jag älskar mitt hem precis som det är....nja, nästan som det är!!!:))....Nåväl, detta gjorde mig jätteglad. Vilket betyder att jag hänger kvar ett tag till...Så tack så jättemycket Lily of the Valley för den lilla utmärkelsen, du skall bara veta vad det betydde för mig och i precis rätt tillfälle också..
Igår var jag och syster på Formex, vi traskade där från kl. 10.30-14.30...å hon som är gravid också...vi var mäkta trötta när vi åkte hem. Vi åt middag sen plockade jag fram mina spa ingridienser från min tid som nagelskulptris (en väldigt kort period av mitt liv) och gav henne lite fotbad med massage, inte långt ifrån att hon somnade i soffan...stackarn..(jag vill inte vara i hennes kläder)....men nu är det inte långt kvar till lilleman eller lillemy kommer ut...så spännande. Ja, såhär blev den lille sängen, visst är den söt. Den sover nog liten gott i tror jag. Jag har lagt i ett litet täcke som min yngste fick i barnvagnen, en grön tjusig vagn typiskt 80 tal....den sydde jag alltså för ca 18,5 år sedan....:)) Å jag har inte mage att kasta den.
Idag var det ett nytt kurstillfälle av dans igen, denna omgången är lite roligare även om det är väldigt många deltagare så är faktiskt herrarna mycket bättre på att dansa vilket gör att man får dansa mycket mer än att bara stå och trampa, kanske lite elakt sagt men det är faktiskt så att vi tjejer lär oss mycket fortare än vad killarna gör, vi har helt enkelt takten i oss. Visst är det väl så?!.. Medans jag sitter här så har jag tv:n på å de visar Carl-Einar Häckner igen, han är galen den mannen...men faan rent ut sagt vad kul det är att få skratta......!!!
Ha nu en skön vecka alla vänner.
Snart snart så kan vi nog få det lite ljusare så vi vaknar lite till liv i både kropp och själ....
Kram kat

12 kommentarer:

sagolikflora sa...

Hej! Jag läste om din tanke kring bloggandet. Jag förstår vad du menar. Det finns så många vackra hem att titta på. Men min fråga är...När man har ett stort hus med massor att grejja med, hur ska man ha tid att samtidigt hinna jobba så man har råd att bo som man gör och samtidigt hinna pyssla och göra fint hemma och samtidigt hinna blogga.... och oxå leva ett liv med vänner och familj. Bloggandet tar så in i bängen lång tid. Vet inte vad det är jag försöker säga... men jag tror jag menar att man måste vara mer tidseffektiv så man hinner med sitt eget liv oxå. Men det är ju så kul att prata av sig med andra som har samma intresse. Jag själv gör ju precis likadant.... Jag hoppas du inte lägger ner bloggandet utan fortsätter med måtta. Se det positivt man får inspiration om hur man vill ha det... Tänk va tråkigt det skulle vara om allt va klart så inget mer behövde köpas eller fixas med. Man ska leva med sin drömmar och förhoppningar.
Stor kram Caroline -<-@

Ann-Sofi sa...

Hej!
jo det är kuddfodral de med tryck, har även sockor ute på tradera(:

Ha en trevlig vecka!

Kathys Home sa...

Hej Caroline! Tack för pepping, det är sant det du skriver, inte vill man ha ett färdigt hem inte..det är ju det som här härligt att få pyssla med olika projekt, men när jag far runt här så tycker jag alla hinner med så himla mycket..och jag hinner inte med nåt...Nåväl, om jag bara låter bli att tänka och kör mitt eget race så blir det bra..Kram kat.

Nina sa...

>Förstår precis vad du menar men vår toalett har tagit 2 år att bli iordningställd....2 hela år....vad säger du nu då?
och den är inte riktigt ´klar fattas tröskel lister od. Man får vara glad för det lilla och inte jämföra sig med andra men det är inte lätt alla gånger...
Iallafall hoppas dansen var rolig och många kramar till dig och jag skulle sakna dina inlägg!!!!

Lily of the valley sa...

Va kul att du hänger med ett tag till :) Det hade varit trist om du hade slutat.
Jag vet hur det känns, jag har själv haft den funderingen ett par gånger. Man har sina UPS and Dowms. Att blogga tar tid och ibland räcker inte tiden till, eller energin. Ibland måste man vila för att ladda batterierna och kanske fundera på vad man vill med sin blogg, vad den ska innehålla och vem man vill nå. Energin kommer tillbaka och du får en sån kick. Det ger ju så mycket också, att blogga. Man får kontakt med så många trevliga, inspirerande människor som ger mycket glädje. Man behöver bara ha "perfekt" där man ska fota. Ibörjan hade jag sån ångest över det. Alltså att jag inte hade perfekt överallt men med tiden har jag lärt mig att det är få som har det. Vi får stötta varandra! Du ska se att du kommer att bli "bloggbiten". :D
Jag har blivit intresserad av att fota. Det var jag aldrig innan och "bloggögon" har jag fått ;)
Ha det bäst
Många många Lilykramar

Grindelunda sa...

Tror vi är många som har det lite tungt nu. Vet ej om det är typiskt kvinnligt att vi ska orka, fixa, dona med allt möjligt. Men jag måste vara realist och inse att jag INTE lever i en inredningstidning. Utan mitt hem är mitt hem precis som mitt liv. Ibland ordnat och ibland mer eller mindre kaos.
Snart kommer solen och våren och ger oss ork, vilja och framtidstro.
Kramar från Gunilla

Kathys Home sa...

Tack goa å glada tjejer för pepping, kan behövas ibland när man är lite i botten. Förhoppningsvis så kanske med ljuset att man blir lite uppåt igen...Tack igen..kram Kat.

Ann-Catrin sa...

Hej Kat!
jag blir lite ledsen när jag läser ditt inlägg... deppig, sluta blogga..men samtidigt förstår jag dig. jag tänker så oxå...speciellt den sista veckan. har så förtvivlat mtýcket att göra.. med jobb..hinner inte besöka andar sidor..ocg inget direkt att visa upp.. vem vill se mitt trista hem, vem gör jag det för egentligen.. är det för att få bekräftelse..hmm tankarna maler ibland. samtidigt tycker jag det är så kul.. jag har aldrig fotograferat förr t. ex.
Men nu till din underbara lilla säng som din systers bebeis ska ligga i... så sanlöst söt!!!
nej vi får stötta varandra..DU ÄR JÄTTEBRA...STOR KRAM A-C

Elisa Day sa...

Jo ibland hamnar man i situationer när man bara fly iväg. Är också där nu. Längtar bara bort. Jag hoppas verkligen inte att du slutar blogga, jag skulle sakna dina inlägg. Tycker om din blogg för att den är personlig. Hoppas du får ny energi snart! Vi får hjälpas åt att ta oss uppåt igen :) Kramar

me and alice sa...

Hej !!!
Hoppas att du inte slutar blogga. Om du minskar ner bloggandet kanske det känns bättre. det får ju inte bli som ett tvång. då blir det fel. Huvudsaken är att du mår bra av det du gör!!!
Barn sängen är i alla fall ursöt. din syster måste ha blivit superglad.
satt o bläddrade bland dina inlägg och såg ett toppentips. Hoppas det är ok att härmas. det var dina fina raggsockor. Blev så fint med volangkanten.
kram susanne

Lily of the valley sa...

Tack ska du ha! Jag tror också att han är en bra uppläsare.
Ha det bra
kram Lily

Anonym sa...

Hörru yster!! Bara för att det är lite segt med detta bloggande ibland behöver man ju inte lägga av!! Nu vill jag ha ett nytt inlägg!! Jag kräver ett pga blodsbanden. :-) Och nu är faktiskt julen slut... POK på dig!