söndag 7 oktober 2007

Söndag=Mysdag!

I morse när jag vaknade kände jag att näe, jag har ingen lust att gå ut i trädgården och arbeta. Det regnade så smått ute inge vidare arbetsväder, så syrran och jag drog iväg och hade en liten mysdag. Vi åkte till Skansen där de hade hantverksdagar, så vi gick runt lite och kollade. Det spred sig en underbar doft i från Bagarstugan så vi traskade förstås dit med snabba steg...vi köpte en varsin kringla och jag köpte lite bröd....men ack så besvikna vi blev...kringlorna var ju torra!!!!! Jag hoppas verkligen brödet är godare...

Efter Skansen så åkte vi till RosendalsTrädgård i rent inspirations syfte....å det får man verkligen när man åker dit. De hade självplock i deras perennrabatter så jag plockade mig en liten bukett som skulle passa min tennvass jag köpte på Övergrans Ikea igår glaset är 1 av två likadana med etsad kant som jag också införskaffade på samma ställe"jag har förresten betalat igen pengarna jag lånade" av väninnans son!. Sen köpte jag ju lite textilier också här är den virkade pläden/överkastet som jag betalade Endast 40 .- för...rena rama kapet. Bilden är ju förstås inte perfekt, jag är ju ingen fotograf dessvärre. Men jag skall försöka med en bättre bild, där pläden ligger utlagd vid senare tillfälle.Jag har tidigare skrivit om mitt vitrinskåp som sonen gjorde åt mig, bild på det har jag nu lyckats att ta också och lite andra interiörs bilder från mitt hem. Ha en trevlig söndag kväll allihopa.//kat.






































































4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppla hej! Snabba sture!!
Förresten..var det inte middag du satt och ojade om?! Vin?!

Kathys Home sa...

Jo, visst skulle jag äta middag. Men det här var mycket roligare..å jag var ju tvungen att hälla upp lite vin i glaset förstår du väl..!!!Annars hade det ju inte synts nåt ju...

Linneagården sa...

Ibland måste man ta sig en "mysdag" som ni verkar ha haft. Vilket fint väggskåp du visar, jättecharmigt.
*kram* /madelene

Kathys Home sa...

Hej Linneagården! Ja det var verkligen en Mysdag som systeryster och jag hade..en såndär härlig höstdag som det var igår, vi var båda nöjda med vår utflykt. Vad kul att du gillade mitt skåp, "jag är nöjd själv" ibland kan man ha nytta av sonen..haha. Skall ta en kik på din sida när jag kommer hem..hejsålänge//kat.