onsdag 10 oktober 2007

Så var det Onsdag!


Ibland så går tiden så lååååångsamt, jag går i väntans tider å då menar jag inte att jag väntar på att något inredningsprojekt skall bli klart eller att jag väntar på något roligt jag beställt eller så...näe jag väntar på att min nyvunna vän skall komma tillbaka från sin resa....han åkte i lördags å skall vara borta i 3 veckor!!!! Så typiskt när man precis träffat någon!!Å tror att man är kär, Pust...så vad skall man fördriva tiden med. Jag har arbetat över dessa 3 dagar å visst tiden försvinner, men jag har ju ingen ork till något annat roligt heller....Nåväl, nu sitter jag här och tänkte förstås på vad jag skulle skriva om här idag. Ja, tanken var faktiskt inte att jag skulle skriva om honom och min väntan, det kom ändå. Nä, jag tänkte att jag skulle visa några bilder på mina gamla underbara skor. Jag ÄLSKAR skor..det tror jag att jag ärvt av min mor, hon hade alltid så fina skor när hon var ung, med matchande väska då förstås. Dessa har jag inhandlat på Övergrans Ikea, de passade ju förstås som Askungens skor...haha.. så jag gömde skorna. Jag tänkte att dessa skall han ha plenty kosing för så det är bäst att gömma, för där kan man inte lägga undan några varor, det är direkt köp som gäller där..När jag kom veckan efter var mina skor kvar på gömstället och jag med förväntan gick för att betala, så såg han knappt skorna!!! Jag fick betala endast 40:- för dessa oanvända 40 tals dojjor...å Ni må tro att jag var lycklig. Dessa har jag använt flera ggr sen jag inhandlade dem, precis som det skall vara tycker jag.



Dessa fina 70-80 talare i samma nyans som de övre har jag till den äran fått av Bessi syrrans å min gemensamma väninna. Hon har hittat dem på någon Loppis å tyckte de var lite små till henne, ibland har man tur som en tok.


Dessa underbara skor har jag nog bara använt ett par ggr, men det är så man känner eran av 40-talet när de hamnar på fötterna, lyckades komma över dem för 60:- på en billoppis av alla ställen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aahaa!! Skokavalkad.. men har du inte ett par lila pjuck med?? Dom borde också få vara med!

Kathys Home sa...

Hmmm, vet inte vilka lila du tänker på nu faktiskt..!! Jag har väl förflyttat dem till någon vrå..jag inte kommer ihåg..:))