måndag 22 oktober 2007


Idag har jag inget roligt att skriva om, en vanlig tråkig måndag...inget nytt under solen. Tillbaka till jobbet efter några dagars konvalesens...å det gjorde ju ingen gladare...!!!! Att komma tillbaka till jobbet alltså..;))


Men igår så kämpades det hårt härhemma, syrran kom över och hjälpte mig. Jag hade fått låna en vedklyv av en kompis så vi klöv ved för glatta livet samtidigt som jag eldade upp alla grenar efter björken som föll för några veckor sedan...Å det var en hel del det. Det kändes så skönt att bli av med allt, som jag sa "Bra kvinna reder sig själv"..Det tror ju förstås inte pappa, han tror inte en tjej kan hålla i en yxa ens en gång, så det skall bli kul när han kommer hit och ser vad som hänt....han kommer säkert kommentera klyvningen av veden på något sett, att det blivit för smått, eller för stort...what ever...det är gjort. Av en gravid kvinna och en konvalesent....hahaha....Så nästa år kommer jag ha sååå mycket ved att elda i min spis vilket är jätteskönt. Så söndagen slutade med middagsbjudning och snart därefter sänggående....hela kroppen värkte...så ere när man blir gammal har jag hört.

Återkommer tomorrow..kram å natti

Inga kommentarer: