lördag 6 oktober 2007

Höstdag!!




En höstdag som denna har jag roat mig med att ordna lite mer yta under en gigantisk gran jag har på min tomt. Sonen fick slita sig från datorn och såga ner de grenar jag ej orkade ta tag i och det gick faktiskt bra att slita honom från datorn. Sen har jag krattat och krattat för att få bort alla barr så att jag kan så lite gräs där under. Det blev så fint och öppet runt om, tomten blev mycket större direkt...
Sen var jag och Syster Yster tillsammans med en bekant på vår egen lilla loppis, vi brukar kalla det Övergrans Ikea...vi hittar oftast roliga saker där, men man måste vara på humör...


Idag var JAG på humör. Jag köpte en massa roliga saker, men jag var främst ute efter lakan som jag kan göra om till gardiner. Så jag köpte 2 st fina vita lakan med spets, ett handvirkat mindre överkast samt en duk som iof var väldigt fläckig men vad kan inte klorin ordna...4 st vinglas samt dessa två härliga vaser. Tänk så det kan bli när man har spenderbyxorna på....nja, det var snarare vänninans son som hade pengarna....bäst att jag åker och hämtar ut lite sikiner till pojken han skall ju inte behöva betala, kanske.....haha...

Har haft förmånen att få följa med min syster till en känd inredare, ååååå vilken inspiration. Jag ville göra om mitt hem i 180 inte med stora förändringar utan små små som gör en så otrolig skillnad. Så jag började med att flytta runt lite saker och möbler som jag tyckte gjorde skillnad, ja Ni vet säkert vad jag menar. Nu så har jag börjat att fixa med ett odlarfönster som jag fått, det tänkte jag att det skulle bli en fin avgränsare mellan mitt lilla vardagsrum och mitt lilla lilla jag vet inte vad rum...;) så här såg det ut när jag började med det i förmiddags. Vi får väl se när det blir klart...som vanligt med mina projekt...ibland blir det klart ibland inte....
Sen vill jag slå ett slag för kärleken......jag tror den har kommit till mig också..;) och för PeterLeMarcs nya skiva.....Kärlek i Tystnadens Tid....I Love Him too....
Må så gott alla vänner...vi hörs snart igen...




Inga kommentarer: