lördag 25 oktober 2008

Bloggandet har legat nere under heeeela långa veckan, mycket jobb och ytterst lite inspiration!! Men nu känns det lite roligt igen helt plötsligt, så jag tänkte visa lite bilder på hur min hall har blivit, det är förstås inte riktigt klart än men en ganska lång bit på väg tycker jag nog, lite småfix här å där kvar.
Idag har jag varit ute och pysslat på tomten heeela långa dagen så skönt att dona tex att måla det sista som skulle målas på utbyggnaden, så kanske därav inspirationen att blogga :-))
Hade tänkt att elda men det var alldeles för blåsigt ute så det får bli till nästa helg förhoppningsvis. Ja, jag sitter här med tv:n igång och det är Stjärnor på Is för full rulle, måste säga att jag tycker de är Modiga de där stjärnorna...vare sig de kan åka eller Ej. Förra veckan blev det Dansbandskampen, så jag tänkte jag skulle variera lite ...tycker de är lika roliga dessa båda programmen så svårt att välja..:-))

Min fasta garderob, som prinsen gjort. Ja som ni ser är den inte riktigt klar men guud så skönt att den är där.

Lilla fönstret i hallen med en lampskärm som jag hittat på loppis. Kuddar med kuddvar jag sytt av handukar.

Min fina stormlykta, som står på sittbänken och I den förvarar jag mååååånga skor..

Såhär ser det då ut från utsidan! En liten Agnes the Cat, passar på att gå förbi kameran.

Sidan av utbyggnaden, lite fix å don får ta plats.


Min baksida! Här stod korgarna med tallarna tidigare men de fick flytta till framsidan idag.

Igår köpte jag mig ytterbelysning som jag så fint satte upp idag, utan el förstås...suck men jag hoppas jag kan få hjälp med det. Så det kan lysa lite vackert i höstmörkret..det blir ju riktigt riktigt svart här ute på landet så pannlampa är att föredra vid utgång... Näe nu skall jag ta mig ett bad...

Ha en fortsatt trevlig helg Vänner!!

Kram Kat

16 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Hallå Kat.
Vilka fina hallbilder du visar,både invändigt och utvändigt.
Jag gillar dina kuddar som du sytt av handdukar.
Har varit inomhus och städat idag,maken har fixat trädgården.
Och faktiskt,en soffa har vi beställt.
kram Anette

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din gulliga kommentar..! Jag hoppas att det snart löser sig med både grannarna & hälsan, misstänker att jag har fel på sköldkörteln...

Många kramar till DIG..!

/Jenny

<3

lottens vita och gröna sa...

hallå där med, var med precis i tagen att med ta ett varmt bad, det är kymigt va, blåser som 17!

underbara hall, försökte klicka upp ja...går inte, morr vilse mer, får väl komma och hälsa på rå såna fall, hihi! guuuu vad fint du har det utanför, jisses!
så det är varmt forfarande på prinshållet, så underbart! ha det varmt och gott kom och spana in mitt nya uterum, fast det är en bit kvar dårå till det ska pyntas, hihi!

varmkram lotten

Annika i Gamla Stan sa...

KramKram! Självklart väljer jag dej före Bindefeld!!!! Lunchen var 11-12,men sen satt jag i skiten resten av dan rent ut sagt på jobbet. Vi ska till Sandhman i 3 dar på konferens och jag blir aldrig klar medmin del av förberedelserna. Nog om detta. Jag ska titta på en liten kolonistuga i Tanto på onsdag, en familj ska resa utomlands i 3 år, så jag ska år pyssla om lotten. Håll tummarna att den blir min. Kramis!

PS Hallen är jättefin, ser fram mot att se Prinsens skjutvägg.

Annika

Katta sa...

Vad fint du har det där på baksidan med bänken under de spröjsade fönstren. Ser så mysigt ut hos dej.Min lilla tjej och jag kollar också stjärnor på is även om hon inte orkar se hela men det är kul att ha ett sånt mor å dotterprogram att kolla på. Ha en bra söndag, kram Katta

Mjuka sa...

Hallen ser jättefin ut!!
kram M

Ann-Sofi sa...

Hej!
Vad härligt det ser ut och va hos dig på Landet(: jättefint i hallen och dom där tallarna: är det äkta eller vad e det för nått såg fina ut. försökte klicka för störrebild men det gick inte):
Jag har haft sockor ute på tradera, men jag har ju glömt att säga till dig ju!): men´om du hör av dig vilken färg och storlek så kan vi fixa till det.
Mvh ann-Sofi

Ann-Catrin sa...

hej vännen!!

härliga bilder du bjusder på idag.. sitter här och njuter av din fina hall.. kan du inte visa lite mer??

och det är alltid lika härligt att se utebilder.. så lantligt och fint!!

ha en fin vecka!
kram
A-c

A home far away sa...

Jag blir nästan helt mållös av den fina bilden av hallen, med det lilla fönstret...ahhh säger jag bara, ljuvligt inrett!

Ha en fin dag!

//Gunilla i Singapore

Ann-Sofi sa...

hej!
Nu har jag rotat i mammas gömmor och hittat ett par rödvita sockor och ett par gråa långa sockor hon hade inga beiga eller svarta.
Maila mig. ansothestar@hotmail.com
så ska jag sicka bilder och pris.

Mvh ann-sofi.

Annika i Gamla Stan sa...

Hej tjejen! Inget svar efter ditt sms i tisdags, trodde du ledsnat på killsnacket å skulle komma förbi.... Här har det hänt grejer, äntligen kolonistuga, se blogg....

TJIPP!

A

Annika i Gamla Stan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisa Day sa...

Hej du! Tack för hälsningen, provet gick så där. Hade hälften rätt på mattedelen och sen fick jag totalstopp i hjärnan. :D Vilka fina bilder du visar, din hall verkar bli så fin! Hoppas du får en fin helg! Många kramar

Annika i Gamla Stan sa...

Var inte ledsen, varken för det ena eller det andra. Showen var 50% bra %50% mindre bra. Jag ska bara coocona med katterna ikväll, ring om du har lust att titta förbi.

kramis

Annika

Katta sa...

Tänkte bara titta in och önska dej en trevlig helg, kram Katta

Nina sa...

jösses vad tjusigt det blir ! tycker du är super kram / nina