torsdag 9 oktober 2008


Interiör från Hemtgårn, Charlottenberg

Interiör från Hemtgårn


Gardinstångs Stör...


Fågelholk från Hemtgårn och litermått till ljusstake


Skärmvägg och litet hemgjort mosaikbord med 3 söta kakelplattor som jag var tvungen att använda

Så var denna veckan snart slut igen, imorgon fredag och jag skall iväg på Mammografi. Känns skönt för sista tiden har jag tyckt att jag hittat flera knölar i mitt ena bröst men så har jag lite knöliga brön ...:-)) så jag får för mig att Ojoj, nu har jag säkert fått cancer...Men så brukar det inte vara men man skall ju aldrig vara för säker, så det känns skönt att undersökningen kommer lägligt. Annars är det så mycket runt omkring hela tiden så jag hinner aldrig bara sitta ner och få ta det soft...vilket jag vet att jag så väl behöver för att jag skall orka med...Så nu måste jag säga till mig själv på skarpen..."Skarpen"..Annars har det inte hänt så mycket här hemma på inredningsfronten, fortfarande inget väggord på väggen...fy skäms mig men jag har inte hunnit faktiskt. Jag visar istället lite bilder från Hemtgårn där jag var i somras, jag tog fler bilder men då mitt minneskort la av så fick jag bara dessa två Ni må tro att det var fint där i butiken ååååå vad jag njöt när jag gick där med min kusin, ville aldrig gå därifrån.

Ovan har jag lite bilder från min sommaraltan, nu är det ju snart vinter och jag har plockat in mina sommarsaker och ställt ut lite mer vinterlika prylar....Fågelholken köpte jag när jag var just på Hemtgårn, visst är den väl söt?! Som gardinstång har jag använt mig av en gammal stör som har hängt här på husväggen länge, men jag tyckte den passade ypperligt som gardinstång då den täcker hela min glasdörrsvägg.
Jalusiväggarna, raggade min syster fatt på hos en av mina grannar jag tycker de är så tuffa. Han hade 4 st så de två som är kvar kommer säkert till användning i mitt blomsterrum som eventuellt kommer att byggas till våren..vi får väl se vad som står som prio 1 just då.
Ha en skön natt får man väl lov att säga, för nu är det dax för kojen..
kram från mig


7 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

TACK!!!

Jag känner extra inspiration till att pyssla just nu, men borde helt klart prioritera att städa istället..!

; )

KRAM, Jenny

<3

Glitter och Marsipan sa...

Hallå där.Vilka fina bilder du visar.
Har du varit i butiken i Charlottenberg?
Har kollat lite på deras blogg,och det ät ju underbara bilder.
Jag ser fram emot att få se lite julpynt hos dej framöver,vill se vad du knåpar ihop.
Trevlig helg.
kram Anette

Lily of the valley sa...

Härliga bilder med mycket mycket VILL HA! Blomsterrum! Nu blev jag nyfiken!!! Låter underbart!!!!!
Har du sett att Bemz har tävling igen???? Funderar på att köpa Allers julpyssel! Ska bli spännande att se hur inspirerad du blir, alltså hur det visar sig i pysslet! Man "ser" så olika och det är ju det som är så kul :D
Ha en härlig helg
Kram Lily

Grindelunda sa...

Tack för gullig kommentar om hjärtat. De vita snöbären är vackra, men giftiga så inga småfolk får nalla på dem.
Nu ska jag snart åka till fjälls med ett gäng konfirmander. Vi hoppas att INTE snön kommer!

Må så gott och sköt om Dig.
Kram Gunilla

Radhusdrömmar sa...

Vad söt fågelholken var och fina bilder!
Den butiken verkar ha en hel del fint!

Det är bra att du går på mammografi, viktigt!

Ha en bra helg!

Kram Johanna

Tidsmästarinnan sa...

Vilken fin och mysig altan du har!! Jättebra idé med gardinstången.
Och den där butiken skulle man ju vilja besöka... när det inte är eko i plånkan :-)

Kram och ha en fin helg!
Susanne

Katta sa...

Men vilken fin jalusivägg du har, din syster verkar bra att ha. Söt fågelholk med.Mammografi är bra har själv varit iväg ett antal gånger för div knölar nu sist i maj då fick jag dessutom göra punktion men det var ingen fara.Man blir ju helt galen inombords av oro när man hittar knölar.Hoppas din helg är bra i övrigt.Stor kram Katta