onsdag 28 maj 2008


Tack för en jättetrevlig söndag i Solen Alla bloggtjejer...Nu är den ju här igen Solen..å jag njuuuuuter. Jag håller på med min utbyggnad för fullt..eller jag å jag det är sonen och faren som gör. Jag tittar ju mest på och är hantlangare....!! Men det är väl ett jobb så gott som något tycker jag...det känns i kroppen i varje fall.
Sen har jag ju mina stolsprojekt, jag är nästan färdig med den ena stolen..å det blir sååååå fint tycker jag själv...Ni skall snart få se jag är mycket nöjd. Det är katterna i huset också som aaabsoluut vill ligga och sova i den ljust ljust beiga stolen....vilket betyder ?! Vad tror NI...nåväl har man djur så har man djur...fast det sa jag inte igår när de lekte med en fasan...å den storyn tänker jag inte gå in på här.....Näe, när jag surfade runt lite så hittade jag denna bilden på en helt ljuvlig kudde som jag skall försöka mig på att sy. En gammal modell i ny tappning och jag gillar den verkligen, hade en gammal kudde i denna stil som var svart, den gav jag till min väninna...kanske skall åka å hämta tillbaks den hahaha....

Ha det gott i Solen alla vänner, försök att njuta och supa in värmen och energin som den ger oss det skall jag försöka göra, verkligen försöka...

Kramar i Massor från mig Till Er!!

19 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Och du jobbar och står i du med.
Ja,men visst är det tråkigt med hund och katthår i möblerna.
Men,men,så är det att ha djur,skulle inte vilja va utan dom.
Du måste visa,när du har gjort kudden.
kram Anette

Ann-Catrin sa...

Hallå Kat!
så roligt nu när jag vet hur du ser ut.. du där bakom bloggen..liten ljus och söt!

Du vet vi hantlangare.. vi utför stordåd tycker jag.. annars skule ingentmg bli gjort!

Underbar kudde.. den komer du kunna sy.. det slår jag vad om!

Tänk vilket sagolikt väder det ör.. men jag som är lite pessimist.. hoppas det "inte tar slu" till nästa vecka då vi har studentuppvaktning här hemma!!

KRAAM A-C

Gårdsromantik sa...

Den där kuddmodellen är så fin. Jag har några stycken med broderi på mitten.

Kram Maud

Kathys Home sa...

Å vilket smicker....Ann-Catrin!!!! men ack så glad jag blir..:))

Anonym sa...

Tack för inlägget hos mig :) Ja du, det är fint med många saker... men det ska ju passa in också, eller kanske tvärt om också.

Brödkaveln och köttkvarnen skulle passa så bra in i mitt skärgårdshus... men jag tycker bara inte om sakerna... hi hi ! Hos andra ser det så fint ut...

Vilken fin blogg du har, och nu måste jag titta vidare här.

Kram Kram

Elisa Day sa...

Du verkar ha fullt upp! Kan du inte skicka sol hit till norra Sverige också? Här är det bara grått och grått och lite mer grått. Längtar efter solen. Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Det var en söt och mysig liten puff som du tänkt sy! Solen kommer nu: ) Mari.

Anonym sa...

Ja har man djur så har man ju... Vi har en hund som gärna bäddar ner sig i både filtar och kuddar - - och sängen när hon lyckas smita in dit. :D

Annika i Gamla Stan sa...

Hej Nina Fina!
Hoppas ni kom iväg till E igår (tors), själv hinne jag inget annat än att fixa inför Ws Thailandsflytt. Hjälpte till att städa ur hans lägenhet igår, och det var ingen lek, ÄCKLIGT! Inget att lägga upp bloggbilde på kan jag säga. Hör av dej om nästa helg! (Kattvakt..)

A

Grindelunda sa...

Visst är det härligt att solen skiner... jag riktigt känner hur lusten och glädjen kommer åter :)

Planterar blommor så smått på gården. Är fortfarande rädd för nattfrost, så det blir lite pö om pö.

Ha en skön helg önskar Gunilla

Glitter och Marsipan sa...

Hej igen,hur går det med kudden?
Jag har en liten utmaning till dej hos mej om du vill.
kram Anette

Ann-Catrin sa...

Godkväll Kat!

Hur är det i sommarvärmen.. trivs du i hettan?

Jag gillar det jag.. men idag var det skönt att vara i skugggan
Hannmed en loppis idag med... och sen stod jag och målade för glatta livet!!

KRAAM Annki

Mjuka sa...

älskar kudden!!!

Tidsmästarinnan sa...

halloo!
Kudden var ju hur fin som helst, om du provar får du skriva hur du gjorde, man kanske skulle våga själv...
Och så är jag väldigt nyfiken på din stol!
Kram från Susanne
PS, jag länkar till dig!

Elisa Day sa...

Nu har vi också äntligen fått sol och värme här i norr! Underbart! Tom löven har slagit ut. Hoppas du har det bra! Kram

Ann-Catrin sa...

Godkväll kära kat!

nej du.knappt man vågar räkna tillbaka år när man tog studenten.. men jag kommmer i allafall ihåg att vi hade spöregn på kvällen och jag var full och dum ute på Djurgårdsbrunn!!

den lilla blommga koppen.. den är ett gammalt inköp från Indiska..

kraam A-C

Hannis sa...

Jag har då blivit storkonsument på möbelrollers!
Av någon anledning så ska katterna (2 Svarta)ligga där det är vitt tyg...

Kudden är ju fin.
Måste vara ett knep att sy!

Må gott//Hannis

Ann-Catrin sa...

Bara jag som kikar in så där dagen efter natinonaldagen..hoppas den var mysig för er..
och fortsatt trevlig helg!!

Kraam A-C

Karin Lindström sa...

Hej på dej!
Tack själv för bloggträffen, visst var det roligt.
Det är ju så underbart väder nu så det blir inte mycket tid vid datorn, men det är bäst att passa på att njuta.
Hu går det med utbyggnaden? Det är ju kanske lite hett att bygga nu!

Ska bli kul att se om du fixat att sy kudden, du måste visa den.

Ha en fortsatt skön helg!
kram
karin