torsdag 15 maj 2008


Måste säga, att det syns inte riktigt på mina inlägg att jag är en vit själ..!! Men det är ju bara för att jag skriver om så mycket annat hela tiden....hahahaha..Jag är dock vit...hela jag förutom det där lilla svarta som dyker upp ibland (ni förstår) Ja, å lite rosa förstås som här...!!!
Här är en inspirationsbild som heter duga eller hur?
Är ni på loppis och hittar udda koppar så kan Ni göra era egna ljus, det har jag och min syster gjort och det blir så fint. Så kan du ta med dig ett ljus i present när du går bort...
En jättefiffig ide tycker jag.
Kram Kat

17 kommentarer:

Elisa Day sa...

Ja du har helt rätt vi är starka kvinnor och vi klarar oss själva! :D Många bottennapp har det blivit! Hoppas du kommer iväg på en resa snart, var så skönt att få komma iväg en stund. Vilken bra idé med ljusen. Kram

Nina sa...

Skaffa hönor! Du kommer inte att ångra dig men kanske dina grannar om du har en galande tupp...

Lily of the valley sa...

Smart idé och en jättefin bild.
Jag har anat att du är vit, såg lite hos Annika.
Kram Lily

Karin i Villa Grå sa...

Jag brukar passera de udda kopparna när jag är på loppis, men det ska bli ändring på det från och med nu. Det ska bli ljus i stället!

Kram!

Karin

Piffa och Puffa sa...

Vilket bra tips. På loppisar finns ju massor med koppar och jag som alltid har tänkt: Vad ska man ha dom till? Nu vet jag, vilken tur att jag hittade hit.
Kram Anette

Annika i Gamla Stan sa...

Och så kommer fröken pekfinger..Hur vet man att kopparna inte exploderar? Med barnens pappas nedbrunna innerstadsvåning i färskt minne är jag lite ljus rädd. Det finns ju ljusvax som bara blir 60 grader, är det sånt man använder? Men som alltid Nina, en underbar idé, kanske vi kan ta en pysselhelg?

Annika i Gamla Stan sa...

Tittar in igen och önskar trevlig helg! Ska träffa Mats (ja ja fråga inte...) idag och sen kusin-grilling i Frösundavik imorgon. Kramis och tck för mattorna, det blev superfint, har nog glömt bort att säga det! OCh så har jag auktionsfyndat på Tradera, ett gäng broderade örngott för runt 10:an styck..

Annika

Nygammalt sa...

Ja det är ju en perfekt idé! Är ljusen lätta att göra?

Tack för att du delade med dig av din berättelse om den om"tapetserade" taxibilen.

Kram och trevlig helg.

Hannis sa...

Hej!
Kul att du tittade in!
Har kollat runt en bra stund nu.
Måste bara börja med att säga att jag känner igen mig i en del av det du skriver!
Singel, bottennapp som nån skrev,men också vändningen.
Kvinnokraften du vet,hehe!

Och sen, ljuskopparna!!
Bra idé!!
Ska på loppis i helgen så nu ska här letas=))

Må gott//Hannis

Grindelunda sa...

Se så fint det ser ut. Fiffig idé.
Och rosa som är så vackert...och grönt ;)

Må så gott!
Kram Gunilla

Lisas torp sa...

Hej!
Vilken smart idé med kopparna! Jättefina är de!

Kul att du hittade butiken S i Gamla Stan!
Tackar för titten hos mej och önskar dej en skön helg!

Kram

Lisa

Glitter och Marsipan sa...

Det var verkligen en inspirerande bild.Det måste jag testa.
Såg lite bilder från dej,hos Annika.
Jättefint!
Ha det gott
kram Anette

Gårdsromantik sa...

Det var en smart idé!
Så vackert och inspirerande.

Kram Maud

Hem T Gårn sa...

Hej Katarina!
Instämmer med de andra, vilka fina koppar!
Så du har en kusin i mina trakter? Kanske vet vem det är, det är inte så stort här. :) Du är välkommen när du besöker Charlottenberg!
Ha det så bra!
Kram Maria

Elaine sa...

Vad snyggt det var med kopparna. Läckert att samla på koppar i matchande färg som på din bild, i vitt, rosa och guld. Då blir det en helhet om man vill ha flera på samma ställe till exempel.

Nu ska jag jobba lite, vardagen hinner ikapp igen.....
Ha det så bra!
Klem!

Doften av vanilj sa...

Hej! Tack för besöket på min blogg. Åhh vilken fin bild! Man blir så sugen att göra sina egna. Supergulligt. Kul idé! Nu blir det till att leta när jag tar mig till loppis nästa gång. Ha det så bra/Kram

Malin sa...

Hej! Jättebra idé med kopparna, det ska jag tänka på. Kram Malin