torsdag 1 maj 2008


1:a Maj Välkommen!!!

Tänk nu är vi inne i maj äntligen som jag har längtat efter denna tid...Men det börjar inte så bra...av olika rutiga och randiga skäl, men det tänker jag inte gå in på utan jag talar om roliga saker istället. Häromdagen tex så beställde jag lite växter från Hortogreen.com som jag ivrigt väntar på det blev följande växter
Kamelia Schersmin
Rosaröd Prickflox
Viol Iris
Ros
Fjärilsbuske
Rosaröd Doftpion

Så nu.. har jag bara att sätta igång att fixa min rabatt, som är totalt igenvuxen den var säkert helt underbar en gång i tiden, då den första ägaren till mitt hus var trädgårdsanläggare och jag ser ju en början där någonstans.....men nu...ehh...Jorden är stenhård så jag skall försöka med att fylla med lite kompost så får vi se vad som händer, det skall vara bra för det har Rappne sagt..*ler*. Kameliaschersminen skall jag sätta som vägg vid min armeringsmatta jag har satt upp, det är en sådan barndomsväxt som doften verkligen påminner om flydda tider....Nu vill jag som sagt bara få hem paketet direkt till trappen...gud så skönt. Här följer lite bilder på min fina små primula jag har i en annan rabatt som härleder från första ägaren, sen har jag satt en liten gullviva som jag flyttat dit från gräsmattan, då jag får såååå mycket gullviva i gräsmattan, vilket är så tråkigt att köra över med gräsklipparen, visst är de söta..!!




Gårdagen var lugn, vi gick iväg till en liten Majbrasa som ordnas här av tomtägarföreningen...(jag bor ju på landet) den brasan försvann i ett rungade rask sen bar det iväg hem och jag somnade i soffan. Nu skall jag ta mig en liten promenad sen kommer min väninna från Gamla Stan och hälsar på så vi skall ha en trevlig dag tillsammans.
Ha det gott Kram Kat

7 kommentarer:

Grindelunda sa...

Gullvivorna har inte kikat upp ännu hos oss, men de kommer vad det lider. Här försvinner snön i rasande fart till min stora glädje. Men så hade vi nästan 19 grader varmt i går också.

Jag blir alltid lika överraskad när våren kommer. För den ena dagen kan vi ha full vinter och den andra dagen sol, värme och full snäsmältning. Men det är också tjusningen med våren här i Jämtland. Den kommer bara... PANG.

Må så gott. Kram Gunilla

Lily of the valley sa...

Gullvivorna slår snart ut hos mig.
Har en del andra vivor som blommar.

Så fina blommor du har beställt från Hortogreen, förstår att du längtar :D

Ha de gott
kram Lily

Glitter och Marsipan sa...

Oj,vad mycket fina blommor du har beställt.Förstår att du längtar efter att plantera.visst är det en underbar tid nu...
Ha en skön helg
kram Anette

Karin i Villa Grå sa...

Åh, har det bott en trädgårdsanläggare där du bor? Känn ingen press, för all del... ;-) Men så himla kul att få ordning i trädgården igen!

Växterna du väntar på är underbara, och den som väntar på något gott - ja, du vet *ler*

Kram!

Karin

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Kat!

Vad du fixar och planerar.. så mycket växter du beställt..kan förstå du väntar nu.. allt ska ju i jorden

Gullvivor ja.. nej dom vill man inte klippa av.. jag har oxå en hel del och det blir riktig slalom här på gräset när jag klippe igår!!

Baklucleloppis.. tänk jag har hört talas om det däör.. vilken smart grej alltså!!
kan ju förstå ni fick många bud på den lilla sötnosen..hihi

och en lite kik på dig oxå kära bloggerska..kul!!!

kram kram A-C

Elaine sa...

Kan tänka mig att din trädgård är alldeles underbar.
Jag planterar för det mesta i krukor. Har inte en enda liten grön finger........
Var i Varberg i helgen och det märktes att våren hade kommit längre, än hos mig. Det var så grönt och allt blommade mycket mer. Våren var nog en vecka eller två tidigare.......åh vad jag längtar efter att allt blommar så som där, det är så härligt.
Klem!

Annika i Gamla Stan sa...

Hello säger "Vänninan i Gamla stan" och tackar för senast, har lagt upp 2 bilder från besöket, och en länk på min Blogg, hoppas det är OK? Kommer snart tebax...och du är som du vet alltid välkommen!