torsdag 22 maj 2008

Solen, solen, solen jag vill ha tillbaka den igen....

Så min energi kommer tillbaka!! Igår plockade jag in en av de där stolarna som jag så fint plockade hem från återvinningsstationen. Bara för att titta lite på den och få idéer om hur jag skall gå tillväga med tygbyte. Först tänkte jag att det skulle vara något blommigt tyg men nu har jag ändrat mig, så det blir vitt......konstigt va?! Ja, inatt har då katterna invaderat stol och dyna som jag placerat på golvet...så kanske den inte håller sig vit sen men det får jag lov att överleva.

Så ikväll tänkte jag ta mig en tur till Ikea och intilliggande billigt varuhus för att inköpa vit färg till väggarna i gästhuset, samt tyg till mina stolar.

På lördag blir det att åka och köpa ytterdörr samt fönster till utbyggnaden, inga roliga utgifter precis men det kommer ju bli så fint när det är klart...(hoppas jag) och jag hittade denna bild som jag tycker vore en ypperlig idé till blomlåda vad tycker Ni?!

21 kommentarer:

Annika i Gamla Stan sa...

Vilken charmig blomsterbänk, fast man får nog battna ofta ofta, eller ha krukor utan bottenhål....
Såg astt man på lördag får besöka gömda och glömda rum på www.sfv.se.
Så det blir nog mitt lilla lördagsnöje inna vi ses för att heja på Charlotte!

Annika

Kathys Home sa...

Oj så spännande, jaadu många hemliga platser finns det..ja jag skall shoppa dörr...(hmmm)...så kul att få träffas och skåla å skråla för Charlotte..vi synes//kat

Elisa Day sa...

Trist att du blir illamående av yoga! Jag kan inte heller bända och böja mig som dom på bilderna, utan gör så gott jag kan. Vilken fin väska du har sytt! Längtar också efter solen, vi har snö och hagel, regn, snö och hagel... Kram

Lily of the valley sa...

Jag gillar den, enkel men mycket fin.
kram Lily

Annika i Gamla Stan sa...

ses imorgon!

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Kul att du kikade in på min blogg, och tack för den fina hälsningen. Hoppas också på värme och sol, de har iallafall lovat det. Vilken bra ide med blomkrukorna. Ha en fin helg!
Kram Helene

Hannis sa...

Din korgkista blev kanon!

Nej,dom där praktiska sakerna man behöver köpa som kostar surt är inge roliga, men det blir desstobättre när det är klart =))

Blomlådan ser fin ut,läckert med krukor som ser "hängande"ut.

Och jag håller med om utbyte av ideér.
Även om huvudet kan bli lite väl fullt av ideér i bland när man kikar runt hos alla bloggar=))

Ha en skön helg//Hannis

Anonym sa...

Absolut - de där blomsterbänkararna är så himla fina!

lottens vita och gröna sa...

hallå! vilken dag sååå kul! jätteroligt att hitta dig, du kan väl svänga förbi här när du ändå är på ikea skulle vara så kul att hålla kontakten!

varmastekramen lotten

Gårdsromantik sa...

Vilka små raringar du har i marginalen!

Idag var första dagen vi hade riktig sommarvärme - äntligen!
Jag njöt i shorts och linne.

Hoppas du också fick lite värme.

Kram Maud

timelesshome annika sa...

Hej vad kul med blogträff det är alltid lika roligt med nya möten.Tänk en skara tjejer med samma intressen.Lycka till med dina nya dörrar.
Vilken fin bild på blommlådan.
Annika

Karin Lindström sa...

Hej!
Tack för en underbar dag, och tänk vad roligt man kan ha med likasinnade!
Jag har nog inte heller varit på din blogg, men jag hinner inte blogga runt så mycket. Har fullt sjå med tekniken och att hinna skriva och svara på inlägg. Jätte roligt att ha fått träffa dig och nu ses vi snart igen!
många kramar
Karin

Anonym sa...

Hoppas du hade det trevligt idag. Det var roligt att träffas. Fick inte prata så mycket med just dej men kanske nästa gång.Kram Katta

Evelinas hus sa...

Hallåj,
Tack för idag, jättekul att träffa dig. Tänk att man kan ha så mycket att prata om fast man aldrig träffats tidigare.
Må så gott.
Kram Caroline

H A N N A S - F O R M sa...

HEJ!

Så glad jag blev att jag hittade dig, din blogg är ju jättefin...måste kika mer...TACK för en härlig bloggträff!

KRAM
Hanna

Ann-Catrin sa...

Godmorgon kat!
det var så kul att få träffa dig.. tänk jag trodde du var mörk och lång..hihi
Blev så kort stund vi pratade.. hoppas det blir någon mer gång. för det gav verkligen mersmak!

ha det gott vännen kram A-C

Tidsmästarinnan sa...

Hej!!
å vad kul det var att träffas, det kändes som om vi alla kände varann sen länge!
Kram till dig, hoppas vi kan göra om detta snart och hinna prata lite mer!

Susanne

Radhusdrömmar sa...

Jättekul att ses igår, det var verkligen mysigt och pladdrigt :-)
Synd att man inte hann prata ordentligt med alla.
Men vi får ha fler träffar.

Ha det gott!
Kram
Johanna

En inredoholic sa...

Vad roligt att hitta hit!


Ha en fantastisk dag. Kram Jannice

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Jag missade dig när jag missade bloggträffen :-( Nu hålls tummar och tår för att det blir en ny bloggträff så snart som möjligt! Vi skulle ner, men planeringen sprack.

Jag hoppas också på sol och värme (i lagom doser) för din skull!

Kram, Karin

Hemma hos Razzel sa...

Ja visst är det så, -de enkla är ofta det vackraste! -och även svårast att komma på...