måndag 19 maj 2008

Flitens lampa har lyst över mitt hem hela helgen...först var det hallbygge i ett ruskigt regnväder i lördags och blåst i söndags. Idag blev det inget utearbete det var kroppen alldeles för trött för men jag har varit flitig med att stryka samt göra en liten väska. Ja, jag var på Övergrans Ikea en sväng igår och köpte mig lite linnehandukar som jag tänkte skulle passa till denna väska. Jag såg något liknande i butikenS i gamla stan och blev så inspirerad så ....ja här är den!!

Här är mina söner i arbetstagen, det är tur att jag har dem som är så starka!!!

Själv orkar jag knappt skottkärran längre vilken parodi...:( !!!






Ja, sen tänkte jag äntligen visa en bild på min fina korgkista som jag länge och väl gått och funderat över hur den skulle bli om jag målade den vit ja till slut gjorde jag slag i saken och visst blev det fint...förstår inte vad man väntar på ibland...eller hur!! Svich svuch, så var den ju vit på ena bilden ligger lilla Skruttan hopkrupen som en boll och sover det är hennes favoritplats dethär....






Näe, nu är klockan alldeles för mycket för mig så det är bara att gå och sova...Ha en skön tisdag mina vänner....Nattinatt sa Kat

8 kommentarer:

sommar-rummet sa...

HEJ!
Kul att du kikade in!

Annika i Gamla Stan sa...

Hej tjejen! Då har du oxå haft en fixar helg! Jag har ju 2 korgstolar att måla, har du ngt tips, eller tog du bara en vanlig pensel? Det blev iallafall jättebra!

tjenixen!

Annika

Glitter och Marsipan sa...

Oj,vad du har jobbat på.
Vad bra att ha starka och snälla(förmodar jag)söner som kan hjälpa till.
Vad fin din kista blev,hade en liknande som var orange(!!!),innan jag målade den.Varför väntade jag så länge!?.
Ha det gott
kram Anette

Glitter och Marsipan sa...

Nej,men jag glömde ju,åååå vilken snygg väska du har gjort.
Precis i min smak.
kram Anette

Ann-Catrin sa...

Så "ni" har kämpat.. vilka duktiga killar som hjälper till!!

Och att skruttans favvoplats är där är ju lätt att förstå.. så fin som den blev!!

KRAAM A-C

Lily of the valley sa...

Härligt att fixa, man känner sig så nöjd.
Jag gillar din väska! Helt i min smak :D
Så fin din kista blev i vitt!
Vit färg gör underverk...

Snälla söner som hjälper sin mamma :D

Ha de bra
kram Lily

Karin i Villa Grå sa...

Supersöt väska och en vacker korg! Vad duktig du är!

Duktiga söner har du också; vi ska få ut våra barn snart när det är dags att måla staketet som byggs runt hela tomten... ;-) Gissa om det kommer att gnällas här hemma!

Kram!

Karin

Nygammalt sa...

Du är verkligen flitig du. Själv har jag inte gjort något kreativt på länge känns det som.

Tack för tipsen ang. ljusen.

Kram.