måndag 12 maj 2008

Tack för goa kommentarer till förra inlägget....jag är gla för dem..!!!
I helgen har jag försökt att vara lite duktig förutom nedrivning av furstukvist, så har jag kört sopor till soptippen. Sen kom sonen hem på blixtvisit för att kolla in furstukvistbygget (för det är han som får äran att göra det). Min kompis Roger har släpkärra så han har ställt upp att köra mig och mina sopor, det blev 2 lass 1 i lördags och ett i söndags. Å när vi var på vårnya fina återvinningscentral så har de skapat något som heter bytesmarknad eller något sånt. Där fann jag dessa 2 härliga stolar, som jag inte kunde låta bli att forsla hem.....såååååå typiskt mig, men de var ju gratis !!!!! Å jag såg bara framför mig hur fina de skulle bli när de blir vita förstås i något fint gärna blommigt tyg att ha i min lilla gäststuga som jag skall försöka fixa till här under vår/försommar så mina gäster får ett trevligt litet rum att sova i när de kommer och besöker mig. Här visar jag lite bilder på 1 av 2 likadana stolar och från min gäststuga som den ser ut nu, mest som ett skrotupplag eller en större garderob känns det som, men snart så ser den heeeelt annorlunda ut....



Ja, i lördagskväll var jag på besök tillsammans med en vännina hos Annika i Gamla Stan. Hon bjöd på vin inne på sin innergård i just Gamla Stan. En helt underbar kväll så vi njööööt..sen bar det av på en tur i nattvimmlet...vi hade en jättetrevlig kväll så välbehövlig....som sagt

"Im kicking and Alive"...*LER*

Ha det gott vänner!!

7 kommentarer:

Grindelunda sa...

Spännande projekt på gång.

Vad skönt att du är "still kicki´n"
Härligt att läsa :)

Kram Gilla

Glitter och Marsipan sa...

Vilka stolar du hittat,och vad spännande att få se hur det blir i gäststugan.
Bra att du är på G igen.
kram Anette

Annika i Gamla Stan sa...

Tack för senast!

Så du kom iväg och hämtade stolarna i söndags iallafall? De blir säkert jättebra hos dej!
Vi tömmer ju Williams lägenhet på möbler sista helgen i maj om du behöver ngt annat. Var ska man förvara grejer ett helt år?? Det mesta är ju Blocket fynd så vi får väl köra iväg grejerna samma väg...
Vi tar en ny tjejkväll snart tycker jag...nu vet vi ju var "dom" finns....

Ann-Catrin sa...

Oj vad jjag har misst här.. inte mycket bloggande hos mig inte!!

läste ditt förra inlägg.. bra att du kan prata med dig själv.. att du är BRA!!

härliga sommarbilder!

kraam A-C

A home far away sa...

Vin på en innergård i Gamla stan, ja sämre kvällar har man ju haft:_)

Kram från Singapore

Nygammalt sa...

Det kommer bli superfint. vilket härligt projekt!

Att sitta i en innergård och dricka vin i Gamla stan låter som en riktig höjdare! =)

Kram.

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Tack så mycket för din gulliga kommentar:)
Åh, jag vill också ha en återvinningsstation i närheten som jag kan fynda på, jag blir mäkta avis. Fåtöljerna kommer bli hur fina som helst :)

Ha det bra /Therese