fredag 27 mars 2009


Våren våren våren Vart är Du????
Känner mig så ruggig och kall och fryser mest hela tiden...vad är det för fel på mig?? Jag vill fly till värmen, nu räcker det inte med solarie längre...hrrrr...så kallt.
Jag funderar över mina vår och sommarprojekt och önskade att jag kunde få denna lilla bod i min trädgård, visst är det väl en underbar bild å jag skulle så gärna vilja ha den. Men för att återgå till mina realistiska projekt så tror jag att jag skall flytta på min otroligt fula vedkasse för att få fri sikt för mitt lilla blomsterrum som jag vill bygga, men det är bara planer än i mitt huvud så det återstår att se om det går att göra som jag vill. Har fått hem det nya numret av Leilas Tidning, men har inte hunnit gå igenom den så noga, tyckte den var lite tunn så jag hoppas den fylls på med härliga reportage vart efter...Vad tyckte Ni?
Det stundas studentfest i mitt hem, så jag börjar så smått planera inför den och vill ju gärna göra det så fint som möjligt. Å vad skall man göra när man har så litet hem som jag....det måste ju bara bli en utefest så jag får väl samla på mig så mycket plädar som det bara går och sätta igång infravärmen, för jag vet att det kan vara för....ligt kallt i Juni även om man vill det skall vara varmt och gott. Ja, jag börjar kolla runt för att ordna med studentplakat och inbjudningskort..ja å allt vad man nu skall ha för att ha en lyckad fest....mycket mer än vad man tror men såååå kul. Så har ni några bra tips till mig att tänka på, tveka inte en sekund!!
Hoppas Ni som skall gå på Trädgårdsmässan får mycket vårinspiration, själv blir jag hemma å mekar med bilen (nja inte jag precis).....!!! Men utan mässa blir jag iaf...
Ha en riktigt skön helg !!
Kramelikram Kat

13 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Skor är bra det mår man bra av;)
Ja leggingsen kan man ju undra vem som ska kunna ha dom när int jag kan ha dom för pinnigare ben än mina är sjukligt ;) Och sen jeansen då som jag var så nöjd med nä dom känns stora aldrig e det bra... men men ilands problem.
trevlig helg(:

Lilla Blanka sa...

Hej Kat!

Ja åh den där boden är ju alldeles underbar..tänk att kunna få gästövernatta där, såå charmig!

Kram
Mia

Jenny Oak Fae sa...

Ja den där boden hade man ju inte tackat nej till..!

: )

Angående Earth Hour, så tror jag att Globen ska släckas åtminstone, sedan ska det vara en gratis konsert på Skansen.

Ha en underbar helg!

KRAM, Jenny

<3

Glitter och Marsipan sa...

Halloj kära du.
Ja där skulle man lätt kunna sitta och drömma sej bort.En sån vacker bod.
Vi hade studentfest för ett par år sen.Mycket att fixa med,men roligt är det.
Ha en fin helg
kram Anette

Katta sa...

Det är ju ett bra ställe att börja planera på, huvudet alltså.Skulle gärna ha ett litet sånt hus här med i den lilla parken vid oss istället för att dela gård med div grannar.Men nu får den förbaskade våren ta och komma. Ha en bra helg, kram Katta (kommer du till Ulriksdal?)

Elisa Day sa...

Ja jag undrar också vart våren tog vägen? Det är jätte kallt här uppe och så mycket snö att man bara vill gråta. Mina kycklingar är så fula, men av ren terapi så får dom vara på bloggen. Jag har tänkt köpa Leilas tidning när den kommer ut i butiken. Oj studentfest, mycket att tänka på då. ha en trevlig helg Kram

Sjabbig men chic sa...

Vad roligt med studentfest! Ska fundera över några tips. Men ett är att inte ha så mycket alkohol!;)

Kram Lisa

Nina sa...

åhh så kul att planera för studentfest....
hoppas värmen kommer nu i veckan för jag har också efterlyst den !!

kramar i massor/Nina

Mirry sa...

Anmäl din snygga blogg till Veckans blogg och var med och tävla om en länkning!

Spana in vår söta blogg och anmäl!

www.arntyochmirry.se

Bygatan sa...

Hej!

Så kul att du kikade in till mig! Nu hittade jag dig också!

Vilken härlig bod som ger ännu mer längtan till sommaren! Våren ska vara här nu enligt vädergubben på tv men känns inte så här idag.

Leilas tidning var lite tunn, hoppas på mer i nästa nummer. De reportage som va, var väldigt snyggt gjorda tycker jag.

Hoppas vi syns mer;-)
Kram Lena

kardemumma sa...

Till studenten lyser nog solen och våren har kommit på riktigt :)
Vad kul att planera vad du ska bjuda på!
Kramar C

Nina sa...

Jaaaaa värmen är här !!! Vissst är det undderbart. Och nästa vecka kommer bror md barnen och det ska bli så härligt.....

Fluffmos = maken gör en underbar potatismos som är såååå fluffig och god ...inte alls kompakt och klumpig...som en annan . och då pratar vi fortfarande mos ; eller ??

kramar i mängder /tjohoo/nina

Lallis - liv och leverne sa...

Kikar in och ger dig en stor helgkram
Ha en fin helg,
/Lallis