lördag 6 september 2008

Jaa, nu sitter jag äntligen framför datorn efter lite mankemang...jädra dator säger jag bara.....
Ja, ingen bakluckeloppis för min del idag...vikken jädrans skitväder va? Skulle plocka lite plommon tänkte jag eftersom det fullkomligt dröser av dem i träden, men näe inte ens det blir det idag. Såhär mycket plommon har jag i träden, så visst behöver det skördas. Tänkte jag skulle göra lite plommonmarmelad, eller är det någon som har något annat tips till mig. Ja, vi får se om jag plockar lite om regnet lägger sig snart....medans snickarn jag har här gör min hall klar...så perfekt :-))


Igår så målade jag en av väggarna i hallen vit, blir så snyggt. Har köpt ett väggord som jag skall sätta upp där sedan, nu fattas bara en snygg lampa i gammal stil så är det perfekt sen. Såhär ser det ut nu, å jag har en bit av trägolvet kvar att måla. Hade tänkt lägga klinkers där först, men som tur var gjorde jag ej det då hallen ju nu fortsätter en trappa ned. Bilder på det kommer inom kort. Ha en skön lördagskväll nu vänner...Kram kat




10 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hmmm är snickar där, den lockige!? hihi!
härliga du vad härligt med en egen handyman!hallen kommer att bli kanona fin tror jag, vad har du som väggord!
plommon är ju sååå gott, man får ju dock vara försiktig med att käka allt för många, fniss!
p&k lotten

Nina sa...

det har verkligen vräckt ner regn idag rena rama syndafloden eller nåt !

Jisses det var plommon i trädet - jag har ingen aning vad man kan göra - chutney kanske ? du får goooogla minsann !!!
Ha nu en fortsatt härlig helg- jag ska strax hoppa i mina pyjamasbyssor koka en kopp te och lägga mig på soffan :=D

kramar /Nina

Elisa Day sa...

Hej du vännen! Roligt att du skrev just idag, tänkte på dig tidigare idag. Din hall verkar bli jättefin. Vad är det för arabisk prins du pratar om?? Blir ju nyfiken! :D Och jag tror jag såg dig på bild på en annan blogg, men jag är inte säker... Och vem är dom som ev är du, vet jag inte heller! Här har vi haft en underbar höstdag med klarblå himmel och sol. Kram

Gårdsromantik sa...

Spännande att få se vilket väggord du valt!

Kram Maud

Anonym sa...

Halloj yster!! Jo hallen din blir finfin...men snickarn han var fåordig..fast det är klart, vem vill prata med en pruttande syrra!! Jäkla Nora!! :-D Hahahahaha

Lisas torp sa...

Hej!
Ja, ett bedrövligt väder har det då varit! Du har ju ändå lyckats ha det gott verkar det som, med både målning och brasa! Man får liksom ta det som det blir!
TACK för titten hos mej och ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Lisa

Katta sa...

Vad härligt det lät med tända eld i spisen och ta ett glas vin, det slår ju till och med en kopp te.Vad du kämpar med din hall det kommer att bli fint.Önskar jag hade energin till att ta itu med vår hemska hall med.jasså du hade tänkt bakluckeloppis du med , vår plan var att ha det i höst med men tror inte vi hinner med det är alltid så många andra som behöver min sambos hjälp på helgerna. Så det får väl bli ett annat år.Ha en bra dag, kram Katta

Lily of the valley sa...

Ser spännande ut! Ser fram emot fler bilder! Väggord är något jag också skulle vilja ha, få se om det blir av..."Take the time to smell the roses"...
Ha de gott
Kram Lily

Grindelunda sa...

Vad härligt med plommon!!! Och vad spännande att se ur väggen blir. Ser fram mot det.

Natti natti från Gunilla

Nina sa...

Jag hittade ett recept på engelska som verkar jättegott

http://www.epicurious.com/recipes/food/views/SPICED-PLUM-CHUTNEY-239836

ha det gott !