torsdag 11 september 2008


Inga plommon har blivit plockade än, mer än till husbehov förstås....direkt ner i magen!!!!Men jag måste försöka ta tag i det, innan de ruttnar bort totalt, för det verkar dumt tycker jag eller hur?!
Det har varit pysselverkstad hemma hos mig i flera dagar nu. Köksbordet har varit i något slags kreativt kaos eller något sådant...Jag och syster fick nämligen till uppgift att skapa något som skulle säljas på marknad i
Västervikstrakten där min faster och kusin skulle stå och sälja varor i september. Å självklart vill vi vara med och vara kreativa, som flertalet av kvinnorna i min släkt är. Min ena faster skulle göra Linkransar, kusinen lavendelpåsar min andra faster stickar sockor och vantar samt ytterligare en kusin som arbetar med får och säljer fårskinn samt gör handledsvärmare å lite annat smått och gott. Så var det då min syster och jag...jaha vad skulle vi då göra hmmmm...tänkatänka å poff så kom vi på det, vi gör fina tändsticks askar och paketerar in tvålar i fint omslag...gud så smarta vi är...hahahaha ja å när jag ändå satt där och pysslade så gjorde jag lite fina kort också. Nu är det bara att hoppas att vi kan få det sålt också har ingen aning om vad för mänsker som går på marknad i Västervik, men förhoppningsvis någon som gillar vårt alster :-)) Så till helgen skall jag ta med mig vårt arbete till Västervik, då min faster fyller 60 år och det blir lite Västervikskalas. Jag gillar verkligen den stan, så liten men så härlig och denna sommar har jag ju inte varit där en endaste gång...tiden har inte räckt till helt enkelt..så det skall bli så skoj att hälsa på den sidan av min släkt. Förhoppningsvis hinner vi förbi min farmor och farfars grav också i Kisa så jag kan få lägga en liten blomma. Ja, det var allt för mig denna gång...Tjingeling Kat...

4 kommentarer:

Elisa Day sa...

Hej vännen! Förlåt jag är glömsk, kommer inte ihåg om jag svarade eller om jag tänkte göra det!... Håller på att installera om datorn, så jag är lite förvirrad med bloggandet just nu. Var roligt att höra om din arabiska prins!!! :D Hoppas jag också hittar någon sån!! Bilden på dig och din syster var jättefin! Ni var så fina båda två och såg ut att ha det så roligt. Hoppas du får en trevlig helg! Kram

Skomakartummen sa...

Kanske räcker ert pyssel til ett bord till för den 27/9 är det marknad i gamla delen av stan. Kram sari

Lisas torp sa...

Lycka till med försäljningen! Marknader är alltid lite kul och man träffar en massa folk om inte annat! Hoppas att ni får sälja era fina alster!

Kram
Lisa

Lily of the valley sa...

Har en liten utmanig till dig!
Kram Lily