tisdag 16 september 2008


Godkväll!!


Ja så var våra Alster överlämnade till faster i Västervik, nu får vi bara hoppas att någon tycker att det är något att ha också, så det blir spännande att se. Lika spännande som att mina släktingar varit inne på min blogg, ja snarare skrämmande kanske. Jag är ju lite anonym sådär, så när de berättat att de hittat den så känns det lite skrämmande fast skoj förstås...:-))
Jag har fått en utmaning från Lily of the Valley, som jag skall försöka att svara på, hmm ja vi får väl se härnu....


Vilken bok läste du senast: Tyskungen, Camilla Läckberg
Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla:
Har inte funderat över det så noga skulle tro blandat.
När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller tänker du "Nu har jag en fjärdedel", "en tredjedel", "Hurra hälften" kvar?Brukar inte fundera över det, men vill inte gärna att boken skall ta slut om den är riktigt bra.
Hur väljer du böcker du vill läsa?
Tips från vänner å bekanta, min mor och tidningar.
När blir en bok för lång?När jag inte kommer in i den (tråkig å långrandig)
Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Nej
Vilken bok blev du senast berörd av?Berörd å berörd, Stieg Larssons böcker var såååå bra..kunde inte sluta
Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?Absolut....
Vilken bok lämnade du senast?En geishas liv...ööööö
Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/ lånar du ofta?Romaner, deckare, lånar av mor och vänner...
Rekommendera 5 författare:
Stieg Larsson
Patricia Cornwell
Marian Keyes
Hanne Vibeke-Holst
Lisa Marklund


Ja, det var alles för mig...gonattgonatt

10 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Kul att du svarade på bokutmaningen, spännande att se vad alla gillar!

Så fint du har på hyllan! Fint K!
Måste också köpa en/några bokstav/äver! Det är snyggtt!

Kram Lily

Lisas torp sa...

Dina "alster" går säkert hem det är jag övertygad om!

Intressant att läsa om dina läsvanor! Lite tips får man alltid!

Nu blir det bädden här också!

Ha det gott!
Kram
Lisa

Ann-Sofi sa...

Hej!(:
Ja pläden och kuddfodralen är verkligen fina! passar bra nu till hösten. Japp lite sockor kommer ut på Tradera igen.
Mvh ann-sofi

Gårdsromantik sa...

Visst kommer dina alster att sälja bra!

Förstår att det är spännande.

Kram Maud

Annika i Gamla Stan sa...

Tjolahopp! Så klart dina alster kommer att göra succe. Är fortfarande dyngtrött efter personalfest i söndags....ska hämta min "Jul" från Jeanne d´Arc Living bok på posten på hemvägen å krypa ner under täcket...
kram annika

Elisa Day sa...

Jag gillar också Marian Keys, köpte precis hennes nya bok This charming man och No dress rehearsal. För en irlandstok som mig så är det extra kul att hennes romaner ofta utspelar sig på Irland. Jätteroligt med din arabiska prins!! Verkligen :D Jag lyckas bara träffa grodprinsar som förvandlas till paddor ;)Kram

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, hoppas man får se nåt alster på någon av systrabloggarna, kan tänka mig att de är alldeles ljuvliga och kommer gå åt som smör i solsken! tur att jag inte fick den utmaningen, fniss...läser inte så mycket, är för trött, har med gus att göra, vi läser typ totte och peka mu..
varmkram till dig!

Tidsmästarinnan sa...

Hej Kat!
vad kul att läsa lite mer om dina bokval, jag är också så förtjust i Marian Keyes.

Du måste rapportera sen hur det gick på marknaden, spännande!!

Och lilla Kisa har jag med lite anknytning till, min farfar bodde i krokarna där, så det var också roligt att läsa!

Kram på dig!
Susanne

Mjuka sa...

Fin hylla du har!! Roligt att läsa om vilka böcker du gillar!
Ha en fin torsdag
kramar M

Katta sa...

Vad roligt det låter med sakerna ni ska sälja på marknad.Det går säkert bra.Skulle nog vara roligt att sälja så nån gång.Hoppas du får en bra helg, kram Katta