söndag 24 februari 2008


Så var det söndag igen...

Idag är vädret inte lika roligt som igår, det har både regnat och stormat här inatt. Å jag som börjar bli gammal ;)) och är lite känslig när det kommer till sömnen vaknar så otroligt lätt...å får sen ligga och vända och vrida mig ett bra tag innan jag somnar igen.
Jaa, allmänna samtalsämnet idag är det Melodifestivalen det? Tyckte väl inte nån av låtarna i igår var något vidare faktiskt ingen som direkt fastnade ivarje fall.. Idag kommer stora sonen hem för att inkassera present..ja, det kanske låter illa men han fyllde år igår och då hade han inte tid att komma hem, så vi får väl se om det dyker upp någon hugad spekulant till födelsedagspresent och lite fika. Igår kände jag bara för att inte göra något alls varken städa eller sy eller stryka...Så jag tog en långpromenad med Skruttan i solen 1 timmes traskande blev det, å tankarna flög och for åt alla håll..längtan till våren och sommaren när jag gick intill Mälaren..att få åka båten i sommar som jag aldrig lyckades få i förra sommaren en tur på vattenskidor kanske att bada och sola ååå vad jag längtar...Sen tog jag ensam en tur till Sigtuna för att kolla lite i inredningsbutikerna där....men, plånboken är tom och tur var väl det...för om jag skall köpa mig något nytt så måste ju något gammalt ut...å det går ju inte för jag kan inte välja nåt som måste ut härhemma. Nåväl, jag spankulerade där en stund och åkte sen vidare till en vän som jag inte sätt på 30 år för en fika...kan Ni tänka Er 30 år!! En gammal skolkamrat som jag av en slump stött på på nätet förstås. Det var spännande och roligt så jag hoppas det händer igen. Här är en bild på den fina vårkatalogen från NoaNoa, Vintage Baton Rouge....Spring 2008. En helt underbar serie bilder som jag bara var tvungen att ha liggande på bordet, jag bara älskar den. Blommorna fick jag fick på min födelsedag, å de speglar verkligen våren eller hur?! Likadant med ljuslyktorna, de fick jag av store sonen och hans flickvän, det är så roligt när de prickar rätt...Ha nu en skön söndag och en bra inledning på veckan, nu måste jag sätta igång här hemma om det nu skall bli något fika här idag..Kram Kat.

4 kommentarer:

Karin i Villa Grå sa...

Hur känns det att träffa någon efter hela 30 år? Var hon/han sig lik till sätt och utseende? *nyf*

Finns det roliga inredningsbutiker i Sigtuna? Jag och maken gifte oss i Sigtuna rådhus för snart 15 år sedan. Gamla Sigtuna är så fint!

Kram!

Karin

Kathys Home sa...

Hej Karin, jo de har faktiskt hela 3 st otroligt med tanke på den lilla stan..annars är det ju inte så mycket. Men rådhuset är ju förstås jättegulligt, å det är mysigt att fika i Sigtuna på sommaren..Det kändes jättekul att träffa min gamle skolkamrat, han var sig ganska så lik faktiskt *ler* sen vad han tyckte om mig...det vet jag inte men bra hoppas jag.

Ann-Catrin sa...

Oj 3o år... vad spännande..hur var det??.
Det verkar som det varit samma väder som hos oss...lördagen var så fin...men idag mulet..men gud så milt!!!
Blev sonen nöjd?
Kramar A-C

Ann-Catrin sa...

Bara jag som mikar in och säger.. TREVLIG HELG!!!
kram A-C
Hoppas allt bra med dig!