lördag 9 februari 2008


I tisdags var jag och syster på en föreläsning det var Paulo Roberto som var här och talade, föreläsningens titel var..."Att tro på sig själv och vikten av att bli sedd".

Innan vi gick dit så förstod jag väl inte riktigt vad det skulle ge mig..Men syster har ett gott öga till Paulo, han har ju skrivit kokbok som hon uppskattar och så har hon sett hans fina sidor i olika program och jag har ju inget emot honom alls...

Men så när han väl börjar tala, då brast det i mig...Paulo är ju en föredetta värsting..det vet väl de flesta. En kille som ville synas och höras, det har vi förstått..*ler* för det vill han ju fortfarande, skillnaden är ju att idag lyckas han ju med det mesta utan att vara en värsting. Han syns och hörs ändå. Men för mig som satt där i publiken och lyssnade till hans ord om varför han varit värsting....ja, jag har en egen liten värsting i min familj....så...det brast, jag vill ju veta VARFÖR ...så jag började förstås att grina...tårarna rann i floder. En önskan är att det skall gå bra för min värsting precis som det har gjord för Paulo för jag kände så väl igen mig i hans ord det stämmer ju så väl det han sa om att synas och höras att få respekt osv...sånt som vi inte alltid kan förstå. Föreläsningen gav mig både gråt och skratt kände mig ganska utpumpad när jag gick därifrån. Jag hade meddelat sonen innan att jag skulle gå dit och jag fick till svaret.."Kanske något jag borde gå på, det är något jag skulle behöva lära mig" Det tycker jag iallafall är ett tecken på insikt....eller? Ja, han är vuxen nu och skall försöka ta hand om sig själv..det är ingen lätt uppgift, men jag måste våga tro att han klarar det.


Min slutsats är att det verkligen var värt att lyssna på Paulos ord...


Ha en skön helg vänner...//kat

1 kommentar:

Ann-Catrin sa...

Godmorgon Kat!!!
Ja ibland så landar orden direkt till en.. mitt i prick!!
Man vet aldrig när det händer.. och med rätt talare så.. ja jag gillar paolo..ibland.. han har ju ett stort ego..men för det mesta så anc vänder han det rätt!!
Din son verkar ju ha rätt bra insikt i allfall..och det är inte alltid så lätt att växa upp..
många kramar A-C