onsdag 20 maj 2009




Long time no see...eller vad säger man :-) Har haft det fullt upp de senaste veckorna, så bloggtiden har helt försvunnit. Har ju så mycket som skall fixas och donas med hemma innan vi har studentfest, (ja jag vill ju visa mitt hem från sin bästa sida när exet med familj kommer). Så det har målats och fixats och donats...å det är inte klart än, tur att det är långhelg :-) Ja, å förra lördagen var syster och jag iväg och fyndade....guuuud ett paradis för loppisgalna kan jag säga. Vi hade förmånen att få välja och vraka själva ur en lada som en kollega till mig köpt innehållet i för att sälja på loppisar. Vi grävde från högt till lågt, och hittade en maaaaassa godsaker, mattor, korgar, trälådor, zinkhinkar, porslin, symaskinsbord, spets och mycket mycket mer så fynd det blev det kan jag lova. Eter våra timmar i ladan, kände vi oss riktigt skitiga från tå till topp. Så vi begav oss till närmaste fik för att tvaga oss och sitta med en latte och fundera över våra fynd som de små barn vid julklappsöppning vi kände oss. Vaknade till och med på söndagen och kände mig så nöjd när jag funderat en stund över vad vi egentligen hittat.

Får lov att återkomma med bilder på våra fynd senare då jag ej varit framme med kameran än :-) Jag är så jädrans, ursäkta språket dålig att ha kameran med och ta kort, måste bättra mig där minsann. Å idag är det halvdag, jag njuuuter det blir att åka hem och sätta igång med trädgårdsjobb igen. Men jag tror Skruttan och jag börjar med en låååång härlig promenad.


Önskar Alla en riktigt härlig helg med fint trädgårdsväder förstås.


Kram kat

10 kommentarer:

Glitter och Marsipan sa...

Hej vännen.
Å,det låter som en riktig drömrunda du har varit ute på.Vilken tur du har,bra loppisar växer inte på träd,precis.
Nu har du väl extra mycket att styra med då,förstår jag.
Hoppas att du får en härlig helg(och mycket gjort :)
kramar Anette

Sjabbig men chic sa...

Men Gud vad roligt. Som ett barn i en leksaksaffär ungefär. Det ska bli jättekul att få se bilder. Jag har också ont om tid för bloggandet nu. Jag skriver på min blogg men jag hinner tyvärr inte runt till alla och kommentera. Här har det börjat åska nu. Undra vad bondepraktikan säger om det.

Kram Lisa

Lily of the valley sa...

Mysig bild!
Vilken lycka att bara få gå omkring så och välja vad man vill ha:D
Vet vad du menar med att ha fullt upp :D
Ha de gott
Kram Lily

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken bild!:)

Och vilken drömrunda, verkligen!
Kram Lallis

Kullan Pullan sa...

Hej!
Vad härligt att få rota och välja bland alla godbitar,det brukar finnas en hel del i gamla lador. Min plastduk är köpt på Indiska men inte i år men det finns en annan vit och en likadan fast aquafärgad.
Lycka till och ha en skön långhelg
Kram Paula

Katta sa...

Åh vad roligt att få rota i fred på ett sånt ställe! Förstår att det blir mycket nu med student och för att inte tala om trädgård. Är glad ibland att jag inte har trädgård och måste känna de krav som det för med sig men jag skulle förståss inte ha nåt emot att få vara i en egen trädgård .Ha en bra långhelg, kram Katta

Viola sa...

Vilken lycka...rena drömmen för VIOLA, ser fram emot vad ni hittade...hopps helgen är skön, kramen

Ann-Sofi sa...

hej! det lät rikigt spännande det där(: guldgruva! ser fram emot att få se vad du hittade.

Gårdsromantik sa...

Men så nyfiken jag blev på era fynd!

Kram Maud

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Go dagens!!
Jo din blogg fyller ju två i morgon kikade jag upp lite snabbt hi hi... va spännande att få se va du hittar för något, rena drömmen ju...
Kraaam kram en trött Linda som ska gå hem från nattjobbet..