söndag 10 maj 2009


Jaha, så var det söndag igen...Tänk att helgen går så fort förbi, fast det gör ju veckorna också för den delen. Idag skulle syster och jag ta oss en tur till Nykvarn för att fynda lite i en lada..bara för henne och mig..Så när vi åker i bilen i godan ro och tänker på allt roligt vi skall fynda så lägger bilen bara av......fasen också... jag tankade ju igår kan inte bara vara det...!!!??? Hmmm, bil skrället har helt enkelt pajat. vi fick hjälp och för säkerhets skull så handlade jag lite bensin i min reservdunk samt en bogserlina...Syster säger - Är det bensinstopp så skall du med mig å göra....Rent ekonomiskt vore det det bästa alternativet....Å ja......tror ni inte fanskapet hoppa igång..men det blev ingen Nykvarn resa då klockan blivit mycket..Bara att vända hemmåt med skammen i kroppen. Men vi hittade lite andra roliga stopp på vägen OCH återvinningen hann vi med så vi kunde fynda lite gratis också...:-)) Så jag kom hem med en jättesöt klänning, en liten spegel och några jättesöta tallrikar. På återvinningen fann jag två speglar ett par vita träljusstakar och en liten glasburk. Så eftermiddagen har bestått i målning målning målning...så speglarna blir vita och fina ja inte alla, en får behålla sin beige vita färg faktiskt. Igår var jag på besök hos en bloggkompis som har det såååååå fint hemma. Blev så otroligt inspirerad att fixa och dona efter besöket. Inte så att jag vill göra om allt, men man får nya infallsvinklar vilket är så kul att se saker på annat vis eller få små tips sådär. Så vi får se vad jag kan komma på här :-) På kvällen kom sonen hem efter en dag med shopping (han måste varit helt slut) han är ju kille och hade lyckats köpa Studenstassen. Kavaj, byxor, skor samt tröja...trodde han skulle komma med något, typ svart kavaj å byxa när han gjorde modevisning för oss ....Men döm om min förvåning han hade valt en helt annan stil...Å sååååååååå snygg sådär så att jag nästan rös. Min lilla pojke såå fin. Ja, idag har jag även skramlat lite porslin för student festen...tur att man har famlilj som är lite samlare ..hahahahaha..Näe nu skall jag duscha hund innan kvällen är slut. Ha en skön vecka så hörs vi snart igen..
Kram Alla!!!

6 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Vilken fullspäckad dag och vilken jäkla bil! Jag förstår att sonen är fin i outfiten. När Fabbe provade kavaj så kom tåren i mammaögat, min lilla kille som ser ut som en man. Det är både stor lycka men med lite vemod.

Kram Lisa

Elisa Day sa...

Du hade fullt upp igår. Synd att bilen krånglade, sånt är verkligen irriterande. Kul att din son hade modevisning, säkert väldigt stilig. Kram

lottens vita och gröna sa...

nedrans jag som var som ett förväntansfull unge...som skulle få ropa hurra till alla era fynd, tillfället kommer tillbaks för er!

och du är varmt välkommen tillbaks hit!

varmkram lotten

Katta sa...

Det verkar ju som er loppisutflyckt blev rätt lyckad ändå trots allt. Visst är det roligt att bli överaskad av sina barns klädstil, min är ju bara tio men älskar att bära skjorta och tom slips ibland på fester fast jag aldrig aldrig försökt få honom till det. De andra mammorna undrar hur jag bär mig åt.Det blir väl lite tvärtom vad man tänkte själv helt enkelt :) Kram Katta

kardemumma sa...

Men du bilar dom är som datorer- dom SKA bara funka!
Vilken tur att det inte blev nån dyr historia!
Kram C

irma´s uthus sa...

Heej!
Kul att du hittade in till mej:)
Du skriver fint, både skratt & gråt. Ha en mysig helg.
kram irene