tisdag 28 april 2009

Idag har det skrivits inbjudningar till studentkalas, faktum är att jag tror jag fått skrivkramp, äsch så illa är det inte alls nu hittade jag allt på lite :-)) men fina blev dem så nu är det bara att skicka och hoppas att vi får lite gäster.
Som jag skrivit om tidigare så har vi fixat och donat här hemma å jag har fått min fina pergola klar...prinsen frågade mig häromdagen när jag stod och målade om jag skulle ta hans arbete ifrån honom å herregud tänkte jag, det finns ju massvis med saker jag vill ha gjorda så inte tar jag någons jobb inte. Vet inte vad jag skall sätta honom i arbete med härnäst :-))
Kul är det dock med någon som gör (nästan) som man ber om, det har jag saknat länge här i stugan. Skämtade om att jag skulle lägga in en annons efter en snickare, elektriker, målare och rörmokare..allt på en gång det hade ju varit perfekt eller hur? Men nu har jag min lille snickarman.
Här visar jag lite bilder från några av arbetena vi gjort han snickrar jag målar. Jag har i min trädgård försökt att hålla det mesta i falurött, då ju mitt hus är målat i den färgen. Jag måste nog säga att jag älskar det faluröda, som påminner mig om min barndom i Småland & Östergötland med alla dess stugor och torp och där vi hade en sommarstuga som jag ofta drömmer om fortfarande, kan till och med känna doften från förr och det speciella lätet av att gå på grusvägen...hmmm så härligt.
Näe, nu skall jag inte sitta här och drömma det är dax för skönhetssömnen!!
Kram På Er Alla!!






8 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Så spännande med studenten:)
kram Lallis

Elisa Day sa...

Så vackert du har det. Vad duktig ni har varit. Jag vill genast sätta mig ner på stolen med fårskinnet och dricka en kopp te med dig. Jättemysigt du har pyntat och fixat. Nej inte behöver du annonsera när du har din snickarprins! Kram

Millas hem sa...

Ser jättefint ut!
Vi själva hade studentkalas förra året!
Håller tummarna att vädret blir bra då! :)

Camilla

Sjabbig men chic sa...

Vad kanon med en egen prins! Uffe kan jag väl inte direkt kalla prins för det är ju Fabbe som är det. Men å andra sidan när jag tänker på det så är ju Uffe kung. Jag håller med dig om falurött, det är jättefint och ni ser ut att ha fixat till det jättefint!

Kram Lisa

Ann-Sofi sa...

vad fiint du har det ute i din trädgård! mysigt med falurött:) Trevlig valborg!

me and alice sa...

Oj vad ni har jobbat på!!!
Vad fint det blev. Nu fick jag en massa rolig inspiration...
Kram Susanne

kardemumma sa...

Vad fint det blir hos dig!
Spännande med en student men mycket planering förstår jag!
Kramar C

Katta sa...

Det var roligt att träffas idag igen önskar dej en fortsatt trevlig kväll och vecka, kram Katta