torsdag 23 april 2009

Tänk vad veckan går fort, redan torsdag kväll. Så sköönt snart helg igen....Min snurrsjuka läs kristallsjuka har som tur var verkat gömt sig i slutet på veckan så jag hoppas den försvunnit men det kan man ju inte vara för säker på...nu när det blir ledigt igen :-) I helgen fixade vi med min vedkasse som nu håller på att målas för fullt. Sen byggde vi ut min pergola så att min vildvin och kaprifol skall få klättra fritt och inte hänga och slänga som den gjort då den gamla delen varit lite för liten för dem. Såhär såg det ut i helgen när vi påbörjade arbetet, syns inte riktigt hur fint det blir men snart så...


Sen gjorde prinsen en trappa längs med lillstugan, som jag kan placera kuddar längs med för att sitta i vårsolen och njuta, det kommer bli perfekt det :-)

Nästa projekt blir att göra en dörr till verandan för att stänga ute blåsten, men där är jag i fundertagen och har inte riktigt bestämt mig för hur jag skall göra...Häromdagen hade vi planering för studenbjudning, så mycket man skall tänka på men roligt förstås. Så det är bara att sätta fart med inköp av kostym, studentplakat, inbjudningskort osv osv...Ja ni som varit där vet ju förstås att det är en del att stå i men sååå roligt att ha en student här hemma som skall ut i allvaret..vilket inte är så kul i dessa tider men det skall nog lösa sig det med..Näe, nu skall jag nog krypa ned i sängen...Ha det gott..//kat




9 kommentarer:

Tessie sa...

Vad ni har varit flitiga!!! Härligt med en pergola det skulle jag också vilja ha...frågan är bara vart?!

Kollar in snart igen...

Ha det bäst!

Kram Torparfrun

Sjabbig men chic sa...

Men vad skönt att du känner dig lite bättre! Hoppas att den där skiten försvinner helt nu.
Vad härligt med någon som bygger precis som man säger! Det brukar Uffe också göra, ibland eller ska man säga till och från och det är det där från som kan gå en på nerverna.
Hur som helst så vill jag också ha en pergola, helt underbar!

Kram Lisa

Liten Bod sa...

Så ofint av mig att inte svara direkt! Förlåt... Det var så kul att få en hälsning från dig, och det ska bli kanon att träffa alla på Ulriksdag! Vi har också en student snart, det är andra gången så nu har man lite mer koll :) Visst är det bistra tider för dem, men det ordnar sig alltid. Kram, Tina

Lallis - liv och leverne sa...

Oj vad ni pysslar:)
Hoppas att helgen har varit fin.
Kram Lallis

me and alice sa...

Hej Kat!!!
Vilken härlig pergola! Precis så skulle jag också vilja ha över vår uteplats!! Man kanske kan få låna din prins?? *fniss* Min är inte så sugen på att bygga något sånt!!
Kram susanne

Johanna sa...

Glöm inte MORS DAG den 25 maj!
På http://item.blogg.se kan du beställa hem ett personligt och unikt halsband till din kära mor. Jag har vackra fyrstavar som jag kan gravera in ditt och dina syskons namn på, eller varför inte ett hjärta eller en rektangulär bricka i silver med din mammas namn eller hennes favoritord (t ex carpe diem, hope).

Gratis frakt – leverans på 3 dagar,
För mer information: http://item.blogg.se

Kram Johanna

Lisas torp sa...

Hoppas att "snurrsjukan" gett med sej nu, det måste vara himla knepigt med allt snurrande!
Ni har verkligen varit duktiga - så skönt med pergola med tanke på tiden som kommer!
TACK för titten hos mej och jag önskar dej en fortsatt skön vårvecka!
Lisa

Katta sa...

Vad bra att snurrsjukan har dratt sin kos, det låter inte särskilt roligt att bli snurrig så.Vad spännande med sonens student men mycket att tänka på förståss. Vad mysig uteplats ni gjort får hoppas du hinner vila upp dig där emellan varven.Ses på söndag då, kram Katta

Hasse W sa...

Hej:
Har just läst lite kring Dina bloggar. Själv bloggar jag lite i vår tidning här.
Har vait hos Din faster AM och fixat så att hon har fått MSN.

Jobba på bara med "stället"
Hasse W