torsdag 26 februari 2009

Foto Anna Evenius

Hej Vänner!

Tack för alla Gratulationer, hoppas tårtan smakade och att Ni ej blev smittade av den magsjuka som nådde mig på födelsedagskvällen......



Hmm, fick alltså magsjuka...så typiskt. Hade bjudit hem syster och alla barnen på middag..korkade upp mitt grekiska vin och gjorde som sagt en god middag....som jag senare fick sitta och titta på medan de andra satt och åt. Hade till och med bemödat mig att göra en supergod efterrätt rosa chokladmousse, som alla tyckte var jättesmarrig ( vilket iof var jättekul)...ja, så det blev en kort och snabb födelsedags bjudning kan man säga...Alla fick JÄTTEBRÅTTOM hem och jag fick lov att gå och sussa EN STUND innan de stora toaracet började..no more comments.

Nu är jag frisk, men har fått ett jättetråkigt besked då förstås, ja, jag har nämnt det tidigare men nu är det offentligt...kontoret skall läggas ned....VAD GÖRA...Vem vill bli utan jobb NU i dessa tråkiga nedåtgående tider....suck..Nåväl, jag skall försöka tänka positivt i denna stund men det är JÄDRANS svårt. Så träning känns som en bra början för att få ut lite aggressioner, det skall jag göra ikväll iaf och det känns så skönt med litelite vårkänsla, snön smälter i solen och det blir ljusare för varje dag.

Ta hand om ER vänner!
Kram

11 kommentarer:

Annika i Gamla Stan sa...

Kram på dej vännen! Ska hålla ögon o öron öppna, kanske är det så att det är bra att gå vidare, kanske jobba här i stan så att du ser lite nytt folk, och du som är så driftig hittar säker på nåt!
Förstår dock att det känns skit, hoppas prinsen kramar lite extra på dej.

Annika

Sjabbig men chic sa...

Men det var verkligen inget vidare. Men det är väl något annat som väntar förstås. Så är det alltid med förändringar, det är något som knackar på.
Träna ur dig skiten bara!

Kram Lisa

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, hoppas att grattis hälsningen gick fram när jag pratade med systra di! vad trista nyheter...du det ordnar sig ska du se, håller tummen på det! ha det sååå gott, styrkekram lotten

Jenny Oak Fae sa...

Usch så trist för dig med jobbet...
Hoppas det löser sig..!

TACK för din kommentar!

KRAM, Jenny

<3

Glitter och Marsipan sa...

Hallojsan kära du.
Vad tråkigt,har du blivit av med jobbet.I vår familj är vi en som är arbetslös.Men det kanske yppar sej nåt annat så småningom,vi får hoppas det.
Mags juka på sin födelsedag....borde vara förbjudet.Stackars dej.
Ha en trevlig helg
kram kram Anette

Nina sa...

Jösses vad tråkigt men man får se att nya dörrar öppnar sig ...

tänker på dig och skickar en massa positiv energi /kram/nina

Katta sa...

Men grattis i efterskott!!! Men vad typiskt att åka på magsjuka då, suck.Tråkigt med jobbet också mitt i allt, hoppas verkligen du snabtt hittar ett nytt och vem vet kanske det leder till en ny oväntad possitiv vändning av livet. menar att det kan ju vara nån slags mening med det.Hoppas i allafall. Kram Katta

Ann-Sofi sa...

nämen usch va jobbigt magsjuka är värsta fobin för mig): tur att det går över rättså fort. hoppas dina gäster inte blev smittade :-O

Tack för dina kommentarer...du skulle köpt dig ett par trashiga jeans(: ser framemot att få se din skor. Trevlig Helg!

Lallis - liv och leverne sa...

KRAM, vännen!

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hej hej! Kul att hitta hit... Fin blogg!
Krya på dig.

Hälsn Stina

Annika i Gamla Stan sa...

Kram på dej lilla darlig! Ha en bra helg, så ses vi snaaart!

A