lördag 16 augusti 2008

Så var det lördag igen, jag förstår inte vad som händer med tiden......Jag vill ju hinna med så mycket, fick en .......Herregud precis när jag sitter här och skall bli lite djup så spelar de Gabriellas Sång på radion...det är lite spokie det här..åå nu börjar tårarna rinna från min kind. För precis som hon sjunger vill jag också känna att jag levt mitt liv...Inte bara fastna och stå och stampa på samma punkt. Dessa tankar har kommit till mig under sommaren och jag hoppas verkligen jag kan försöka göra lite förändringar under denna höst. Jag har anmält mig till en kurs i Webbdesign, som jag skall påbörja i veckan, skall bli jättekul (hoppas jag). Sen skall syrran och jag gå en keramikkurs å det VET JAG skall bli jättekul. Ja, så skall grannen min och jag vara duktiga och börja TRÄNA..ehh...jaja, jag går mina promenader men näe, nu rackarns....Så jag har varit och införskaffat träningskor och träningskläder så nu e det bara att köra på....hahahaha...Ingen återvändo. När jag var på semester i Värmland hade jag turen att få följa med min kusin på en Mediumkurs, ja Ni kan tycka olika om den saken men jag tycker det är otroligt spännande att kunna ha den kontakten....då passade läget mig ej så bra. Men nu har jag anmält mig till en kurs över en helg och det skall också bli en upplevelse..tjoho...Nu är jag redo...inför höstens olika aktiviteter.

Igår var jag å syster på Grönan för att kolla in en av mina favvoartister just nu det är SalemAlFakir, vilken söting....en sån vill jag ha..:)) Kanske det, är något spännande som väntar runt hörnet denna höst....(kan jag ha sån tur?)...Nu skall jag visa lite av mina fynd jag gjort under sommaren...


En liten söt lampa, hittade jag billigt...titta ej ut genom fönstret...:)


Två jättesöta tavlor med Rosmotiv, ramarna under penseln...



Ja, då jag ej kunde fota sakerna en å en fick det bli i en hög såhär...En jättesöt kanna för 50:- Vågen fick jag betala 100.- för och så postlådan 20:- De andra sakerna har jag köpt tidigare men som Ni ser så gillar jag de gamla burkarna/flaskorna med vitt lock å de har jag fyndat billigt kan jag lova runt 30-40.- /st...det kallar jag riktigt fyndpris.
Nu skall jag försöka sätta igång lite arbete i hallen igen, mina vänner det är snaaaaart klart så jag skall visa lite bilder inom kort....
Ha en skön lördag
kram

5 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, så nedrans att du jobbar då när vi är close to you, i kväll var jag faktiskt det med, vi var på golfbanan på marcus fest, han har ju resurangen där, soooo najs!
iblan känner jag med så där, som om mna kommer till ett vägskäl, var ska jag...eller ska jag sätta mig, nääää du verkar ha en sån härlig energi så jag tror att runt ditt hörn väntar nog en härligt lockig prins, hihi! varmvarmkram lotten

Ann-Sofi sa...

halloo... ja visst e det kul och fynda du ser ut och ha gjort detsamma sån postlåda vill jag oxå ha(: tittat på iniska några gånger men det har bara funnits bruna.
Ja visst e fågelburen fin.. jag tror jag ska måla den vit(;
Ha det gott och en bra vecka!

H A N N A S - F O R M sa...

Hej!!! Känner igen mig så väl i dina funderingar..Du ska se att det kommer att hända saker nu när du börjat ta tag i någonting som du gillar (webdesign tex) Sätt upp ett LITET mål, tex göra en egen hemsida... göra en hemsida till någon annan...ta någon praktik hos en webdesigner..mm mm Jag började gå kvällskurser i foto för några år sedan, sen hängde jag med några bröllopsfotografer och sen har det bara rullat på, det är såååå underbart att få hålla på med någonting man gillar...du ska se att förändringen är närmre än du tror!

Så FINA fynd...OCH bilder!!!

Ha det gott och LYCKA TILL på kursen!

KRAM
Hanna

Annika i Gamla Stan sa...

Hej tjejen! Klart en massa kul väntar bakom hörnet, det är bara att visualisera drömprinsen och en högvinst så...bara händer det!
Vi ses hos S på fredag, jag och syster kommer förbi runt 18.Var hemma hos gulliga U i butiken brevid igår då hon gjorde stor garderobsrensning, fyndade lite Odd Molly, NoaNoa mm så jag är lite glad åt lite garderobsförnyelse. Vad är mer miljövänligt än att köpa Vintage?

kramis A

Elisa Day sa...

Hej du! Jag känner precis som du att jag fastnat och att allt står still! Vad bra att du amnält dig till olika kurser osv. Jag har själv gått 2 webdesign utbildningar,det var jättekul! Jag hejar på dig, alltid! Du har så härlig humor och go (hur det nu stavas) i dig, att du ska se att det vänder! Kram