måndag 11 augusti 2008




Det är väl inte Höst Än??!!

Jag vill behålla sommaren ett tag till faktiskt, känner mig inte riktigt redo för att klä på mig och frysa. Men det är bara regn regn å ytterligare lite regn, så nu växer det svamp i gräsmattan usch usch...tycker jag för min söta lilla vovve tycker ju det är så härligt att rulla sig i skiten..svampgoja ja ni förstår säkert vad jag menar med det... Igår var jag, syster och mor på en liten loppisrunda. Jag fyndade massor av saker tyckte jag...2 örngott, 1 duk, 2 ramar, en kanna en liten räkningslåda som jag redan gått på med penseln och en gardin eller vad det nu kan komma att användas till samt en paj / kakform med löstagbar kant och hela klabbet fick jag för sammanlagt 190,- tycker faktiskt jag var fyndigt...skall visa bild inom kort.

Ja, å min dator har gått i någon slags dvala hoppas grannen min kan hjälpa mig väcka upp den igen...Jag är duktig på mycket men inte just att väcka upp datorer. Hade sån tur att jag kunde sända in mitt minneskort också, så en av mina gamla kollegor skulle hjälpa mig plocka fram de förstörda filerna på de bilder jag tagit i sommar...tack å bock för det...det är bra med connections ibland...hahaha.

Det är så mycket jag vill göra och köpa, köpeåköpe som jag brukar säga till min väninnas man så det har blivit en typisk grej av det....han brukar replikera när jag säger något om vad jag vill ha...köpeåköpe.....Nu senast funderade jag över några nya överdrag till mina Tomelilla soffor och jag vet ju att Bemz har fina sådana men jag vill ju ha lite shabby förstås...så gick jag in på deras sida idag å döm om min förvåning, så presenterar de ett nytt överdrag i 100 % bomull den naturliga varianten, lite billigare men mycket snyggare....



Bild lånad från http://www.bemz.se/

Så när plånkan är full igen så blir det minsann en beställning till mina soffor. Det har jag bestämt just precis idag..Sen skall jag faktiskt köpa mig en present till, jag har det ju så litet och trångt och alldeles för mycket sladdar till höger å vänster jag håller på att bli GALEN på dessa sladdar. Så jag har länge spanat in Electrolux Dammsugaren Magenta. Tänk så behändigt, att bara sätta upp den på väggen å slippa sladden...va det kan nästan inte vara sant..å nog tror jag att det blir just denna rosa variant också faktisk...




Visst är den väl fin, hoppas bara att den är tillräckligt praktisk för mitt hem också!!!!

Ha en skön kväll Govänner Så hörs vi snart igen...

Kramelikram Kat.





12 kommentarer:

Elisa Day sa...

Jag hoppas också att sommaren ska hålla sig kvar lite längre. Den här sommaren har varit så grå och regnig att det känns som om sommaren aldrig kom igång riktigt här uppe iaf. Vad smart med dom där utbytbara tygerna till soffan! Kram

Anonym sa...

Tjingeling på dig yster!! Kraam!

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din kommentar!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Katta sa...

Den där dammisen är ju ursnygg! Vill också ha, den vi har är som en bångstyrig hund som lägger sig på rygg och så får man dra omkring på den på det viset och hur teleskopröret flyger ihop ska vi bara inte prata om. Vad många loppisfynd du gjort blir spännande att se om du visar sen.Kram Katta

Grindelunda sa...

Jo det är nog så att hösten är i antågande. Men jag gillar hösten. Brukar konstigt nog ibland ha en tung period på våren.

Men med den härliga dammsugaren går hösten som en dans tror jag.

Sköt om dig!
Kram Gunilla

Lily of the valley sa...

Jo, det är nog så, tyvärr...Hösten är här!
Förra veckan hade Bemz en tävling där man kunde vinna en ny klädsel.
kram Lily

Glitter och Marsipan sa...

Idag är det solsken och varmt här,så vi skjuter på hösten några dagar till.
Vad mycket kul du har på gång...nya soffor...åå,önskar mej det också,men det lär nog dröja.
Dammsugaren är ju bara så läcket.Har faktiskt gått och lurat på en sån.
kram Anette

Hannis sa...

Kul att du kikade in=))
Nya överdrad till IKEA soffor??
Där måste jag kolla in!

Jag har också kollat på en sån damsugare. Dom är ju så fina..

Må gott//Hannis

lottens vita och gröna sa...

håller med dig till fullo, inga höstkoftor och sånt ännu, har inte fått tillräckligt med sommar i mig ännu! så snyggt överdrag, ska kolla in där, är dom dyra? guuuuuu så kul att du kom hem till mig, så fint du skrev, tack goa goa du! välkommen tillbaks, antagligen lite mer rörigt då, hihi!ring om du har vägarna förbi, anna har mina nummer!varmkram lotten

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej hallå där!

köpe å köpe... :-)

Ja när ska plånkan bli full igen, usch vad det ekar efter sommaren!!
(Och det ska INTE vara höst än, jag är inte fääärdig med sommaren! Hallå!)

Ser fram emot att få kika på bilder på loppisfynden när datorn piggat på sig... :-) Det lät spännande!

Kram på dig!
/Susanne

Radhusdrömmar sa...

Trist med datorer som fortfarande verkar ha semester... vi har en hemma också som spökar lite.

Ja Bemz är bra, jag skulla gärna byta till ett sånt överdrag.. synd att jag inte har en IKEA soffa bara :-)

En sån dammsugare har jag, i silver den är perfekt att ha i köket.

Ha en bra helg!

Kram Johanna

Radhusdrömmar sa...

Ja, jag tycker det funkar bra. Det är ju inte meningen att man ska dammsuga så stora ytor med den. Jag har den som sagt mest i köket, så jag behöver inte tömma så ofta.
Bra med handenheten också, så man lätt kan dammsuga bord och bänkar om det behövs.

Hoppas du blir nöjd.

Ha en bra helg!

Kram Johanna