tisdag 26 augusti 2008

Jaha, så var den helgen över...det gick också fort. Denna helgen har präglats av både glädje och sorg. Min gamle kompis katten Musse har nu hamnat i katthimlen, han blev tyvärr jagad av en av grannens kungspudlar, å stackarn var ju inte så pigg längre så han klarade inte av att hålla sig fast i trädet han blev uppjagad i utan trillade ner. Jag tror dessvärre det var fallet som gjorde att han blev förlamad...jag letade och letade men kunde ej hitta Musse, det gjorde istället min granne som kände stor skuld för det inträffade. Han hade somnat in under min altan.....!! Så nu ligger han begravd på min baksida. Tiden var inne för att somna in, det var redan bestämt men nu blev det såhär så Sov gott Musseman.


Musseman och Skruttan i soffan


I fredags var jag också med syster på 1-års jubileum hos Sara i butik S i Gamla Stan, så trevligt så mysigt. Å det var en ljuvlig kväll, med mycket värme på flera sätt. Sen har jag planterat alla mina växter, det blev såååå fint. Jag fick även en massa växter av en väninna till min syster så hela rabatten blev full av växter, skall bli spännande att se vilka som klarar vintern och kommer upp snygga å fräscha till våren....Sen var jag och red min systerdotters häst.....ehhhh...JAG ÄR TOTALT OTRÄNAD...alltså jag har sån förbannad träningsverk på insidan av låren!!!!! Dessutom ett jätteblåmärke på insidan av knäet.....jädrans stigläder satt ivägen...hahahaha..Jaja, nu vill det till att det går över för jag skall tydligen rida hästen på onsdagar..:-)) jättespännande, får väl se om jag klarar av den uppgiften på egen hand...Jag skall ju hinna med att träna lite Pilates och Core också...och gå i skolan och jobba och gärna träffa min arabiske prins...hahahahaaha...IM ALIVE....denna höst! Ha en skön vecka vänner....Kram Kat





6 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Det kom en tår när jag läste om din kisse. De blir ju enns barn pånågot sätt.

Kram sari

mamamekko sa...

Hej! Ville bara meddela att du vann 1:a priset i min smyckestävling! Maila mig om vilket smycke du helst vill ha, tillsammans med din adress, så skickar jag det så snart jag kan. Grattis!

min mail:
mamamekko@vitdesign.se

lottens vita och gröna sa...

oh lille kisseman, så rörande, jaja det är sorgligt, man fäster sig så vi en små vänner ju!

kan tänka mig att ni hade det trevligt där hos sara, guuuu vilken ljuvlig butik!
du ser ju såååååå himlans vältränad ut så det kommer nog finfint med totton, har du ridit förr antar jag, själv håller jag mig på en sparklängd, de är klart opålitliga, hehe!

men hörru, kom över nån gång då så jag får höra, allt om prinsen, är han lockig med,hihi?

ha det gott, måste städa här lite, ska ju få din syrra på besök toorrow, ja och gullnora med!

ha det gott vännen! bamsekram lotten

Elisa Day sa...

Vad tråkigt med din katt, blir riktigt ledsen när jag läser. Men kissen har det nog bra i katthimlen nu.
Du har mycket på gång nu, var roligt! Om du träffar på prinsen, så kan du ju höra om han har någon bror ;)
Ha en bra vecka! Kram

Katta sa...

Så tråkigt med lille Musse =(
Han ser så söt ut på bilden där. Men vilken bissy woman du är i höst då, full fart hela tiden tydligen.Låter kul med ridningen förutom träningsvärken då förståss.Ha det så bra kram Katta

Annika i Gamla Stan sa...

Lilla Musse, ler när jag tänker på honom! Han har ju fått var med även i min blogg.....sorgligt.
Men trevligt hade vi i fredags, med både nya och gamla bekanta...