torsdag 21 augusti 2008


Hej igen Vänner!! Hoppas Ni alla mår bra!!
Jag har vågat hoppa å vet inte när jag skall landa :))
Igår var jag iväg till vår lokala butik för växter och inhandlade lite rea-växter till min nygjorda rabatt. Jag köpte en klängros för en liten tid sedan otroligt vacker Louise Odier, syrran tyckte nog att den stod där lite ensam så det fick bli lite växtkompisar till rosen som då helt plötsligt blev en del i en rabatt....!!- Jaja, tycker du det så får det väl bli så da...;)) Jag köpte då, till något reducerat pris en vit buskros, en klätterros med småfina rosor i klase, en höstanemon, en vit höstflox...ja samt 2 st Daggkåpor och en st cremevitluktpion... fint blir det säkert när allt är planterat och klart...Jag är mycket nöjd och glad med mitt inköp, hoppas syrran är det också...hihihi...Ja hon var självklart med och bestämde vad som skulle köpas. Har försökt att ta fram bilder här bredvid på inköpen, men i vår familj är det inte jag som är florist...bara så Ni förstår...hahahaa. Även om det var det jag tänkte bli någong för läääänge sedan. Men jag gillar skarpt att få dofta på blommorna precis som Ferdinand!!! Denna bilden hittade jag på någon blogg och blev sååå kär omedelbums, önskade jag kunde få ha detsåhär hos mig visst ser det väl

Häääärligt Ut!!!??

Bilden kommer från www.housetohome.uk


Ha en Skön Kväll Vänner!!


















7 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Hallåjsan! Kul att du hittade till mig, nyfiken på vem du är. Vit buskros lät inte helt fel tanke på den vita perioden jag är inne i. Skönt att veta det är fler än jag som inte är florister *ler* Ha en trevlig kväll kram Sari

lottens vita och gröna sa...

hallå gumman! men du när jag hör om din rabatt får jag gåshud, jag ser den där inom mig, så fin mmmmm!
du jag älskar med louise odier, den får ju tyvärr jämt rosfläckssjukan, fåt tips om att plantera gräslök i närheten och ha rostigt skrot nergrävt så försvinner all ohyra, ska testa iaf!
ha det gott vännen! varmkram lotten

Ann-Catrin sa...

hallå kat!
Här spritter det i dig märker jag... vilken energi och glädje som råder här inne.. så mycket nytt till hösten.. mycket att se fram emot.. precsi som det sk vara!!

Din trädgård tror jag är på väg att bli en riktig dröm.. vad du kan alltså!!

En fin helg till DIG!
kramar
Ann-Catrin

Monika sa...

Hejsan :o)

Kul att du kikade in till mej och tack för den goa kommentaren :o)

Vilken trevlig blogg du har. Kul att titta in här hos dej.

Kommer så gärna på fler besök!

Ha det finfint!

Kram

Monika

Elisa Day sa...

Rabatten blir nog jättefin! Daggkåpa är en favorit. Den orientaliska dansen lät inte helt fel! Du verkar vara duktig på att dansa. Hoppas du får en trevlig helg vännen! Kramar

Lily of the valley sa...

Låter som en härlig rabatt, ser framemot bilder nästa år! Flox, anemoner och daggkåpa är några av mina favoriter.
kram Lily

Ann-Sofi sa...

Hej! Tack för besöket(: Jag skulle oxå behövt handla hem lite rosor. dom är ju så fina! blommar länge jusst nu blommar det inte mycket i min trädgård. och sånt härligt uterum skulle vara mysigt!

Mvh ann-sofi