söndag 15 juni 2008

I helgen har det jobbats hårt med tillbyggnaden, och jag tycker det gjorts framsteg faktiskt. Jag visar lite bilder här på hur långt vi har kommit. Jag är jättenöjd och så glad och tacksam över hur duktig min son är som gör detta för mig...Han är såååå duktig!!!!!



Här är en liten snutt av golvet inlagt, å det kommer bli så bra med min nya hall. Gud vilken plats jag kommer att få till alla kläder och skor...Ja ni må tro att det känns skönt. Jag tänkte jag skulle göra en fast garderob på ena sidan och en förvaringsbänk på motstående sida...fler bilder kommer ju längre arbetet fortskrider.

Detta fina bord och de fyra stolarna till fyndade jag igår då det var bakluckeloppis och jag snabbt tittade förbi, jag skulle ju bara köpa karmskruv men såååå.....ja..tur att jag har sådana underbara vänner som ställer upp och finns där för mig...min syster och Bessi...som tog hem rasket till mig. Jag skall ha detta i gäststugan sen när den blir klar hade jag tänkt..där har det inte hänt speciellt mycket på ett tag, men det kommer det med. Visst är det fint jag fick köpa det för 500.- och det tyckte jag var väl värt.



Slutligen....I denna lilla zinkblomlåda har jag satt smultron i och de har tagit sig väldigt bra måste jag säga, tänk er att bara gå och plocka smultron i passagen till bakgården...direkt i munhöjd...nja nästan ivarje fall!!! *ler*

Ha en skön början på veckan...den blir ju ganska kort igen. Då det helt otroligt är midsommarafton på fredag, tiden rinner verkligen iväg och snart är det dax för semester....Gud såååå skönt.

Tjingeling Kat

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fynd du gjort med bordet och stolarna.Det låter så roligt me bakluckeloppis.Kul att få ha en gäststuga att fixa med.Vilken gullig son du har som hjälper dej att bygga.Ha en bra vecka och midsommar. Kram Katta

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen! nu så är jag tillbaks efter datakrångel...oh vilket fynd alltså, urfint! jaha nu får jag nog ta mig till en sån där baklucke loppis, är det mycket bilar uppställda, har du provat själv? du din utbyggnad är jag råååååimpad att din son gör, sånt värmer ett morshjärta, det låter som det kommer att bli sååå fint!
ha det gott och mumsa mycket smultron nu! varma kramen lotten

Glitter och Marsipan sa...

Vilket vackert möblemang du fyndat.
Och vad du jobbar och står i,spännande det ska bli att få se det färdigt.
Den där lilla mössan,så retro,man blir lite nostalgisk.
Har du kollat in hos mej?
kram Anette

Anonym sa...

Jag tror att vi gillar samma saker! Titta på min hemsida www.pirjodesign.se så får du se.

Pirjo

Ann-Catrin sa...

Här arbetas det så flitigt.. inte klokt alltså vilken duktig son du har!!

det kommer ju bli så himla fint!!

Vilket fynd sen..ojoj.. härligt vad det häder mycket här!!

ha en fin midsommarvecka!

kraaam A-C

Lily of the valley sa...

Vilken händig och duktig son du har :D Gulligt av honom :D

Vilket fynd du gjort!

Bra idé att sätta smultronen så...

Ha de gott
kram Lily

Vit Spets sa...

Tjusigt fynd! nu när vi kommit hem så har jag verkligen lust att springa på loppisar...får väl se...har en lång lista med skulle vilja hitta saker...
Kramis
//Siv

Nina sa...

fynd för 500:- vill bara önska glad midsommar.!

kram/nina

Elisa Day sa...

Vilket fynd med stolarna och bordet! Ska bli spännande att se fortsättningen på byggandet. Har också en smultronplanta på min balkong. Mums vad det är gott! :) Kram

Grindelunda sa...

Ser spännande ut med tillbyggnaden.
Och vilka snygga stolar och bord.

Jag gillar också Simon&Tomas förresten.
Ha en skön midsommar.
Kram från Gunilla