lördag 19 april 2008

Lördag jag är ledig, tänkte fixa i trädgården elda lite och allmänt pyssla...och vad händer då???? Jo vädret är allmänt tråkigt och det är KALLT....det är väl så typiskt om något eller hur?

Men skam den som ger sig, jag skall gå ut och sätta fart en liten brasa så grannarna muttrar runt omkring :) nejdå, det är nog ingen fara med det jag bor ju på landet så här pyr det i var å varannan trädgård.

När jag köpte Drömhem & Trädgårds extra tidning fann jag denna underbara bild på växthus, ett sådant skulle jag verkligen vilja ha...så bilden kommer alltså från tidningen direkt.

Jag kan välja att göra detta på båda mina gavlar men vet inte riktigt vilken jag väljer än, men ett hus som detta skall jag dock ha..Visst är det ljuvligt?!

Jag har gjort om lite grann i min trädgård och skall sätta upp armeringsnät som vägg vid mitt land, bilder på det kommer när det är klart om det blir bra förstås :)

Nej, nu vänner är det dax för mig att bege mig ut för att arbeta lite. Ha en riktigt skön lördag alla vänner..//kram kat

8 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Tack så jättemycket för kommentaren om mitt omgjorda skåp!:) Hästen har jag faktiskt fixat själv, det var en Zebra förut! Trevlig blog du har! kram

Elisa Day sa...

Har letat efter den där extra tidningen, men hittar den ingenstans. Jättefint växthus, skulle gärna ha en sån själv också! Fast jag bor ju i lägenhet så det är lite svårt då. Kanske till sommarstugan. Tack det ska bli skönt att komma till värmen! Här har vi fortfarande nästan en meter snö! Fast det är soligt och varmt nu iaf. Ha en bra helg! Kram

Lily of the valley sa...

Det är ett jättefint växthus, skulle vilja ha ett men har inte plats tyvärr...
Ha det gott
kram Lily

Anonym sa...

Å vilket vackert växthus, det förstår jag att du vill ha. Skulle jag med vilja. Kram Katta

Ann-Catrin sa...

hallå vännen!!

ja visst kände man sig snuvad på dne utlovade vårvärmen igår... kallt och ruggigt som bara den... tänkte ett tag gå in och hämta vantar!!

Underbart växthus... blir ju alldeles galen när man ser såna vackra!!

Kram kram A-C

Annika i Gamla Stan sa...

Hej Hopp!
Har inte hittat sladden till min digitalkamera så Blogglusten är låg. Trist Lördag, håller med!
Men nu har ju solen kommit! Vill bara säga att hur fint det än är med växthus mot husväggen så finns det stora risker för fukt och mögel. Vi fick riva hela huspanelen efter att det började komma svartmögel i växthuset i "Gula Villan". Kram A

Anna sa...

Jag såg också den artikeln och fastnade också fö den! Men jag tycker det ser lite trångt ut. Äsch, jag är bara avis! Vi har ju bara stora aluminium växthus!!!!! :)

Anonym sa...

Ja du har nog rätt i det med småbarn och sjukdommar. Med ett barn i skolan och ett barn på dagis går det bara runt runt. Hoppas du får en bra dag, kram Katta