torsdag 3 april 2008

Hejsan!

Idag tänkte jag visa några bilder från min vänninas hem, hon bor i en gammal lägenhet i Gamla stan som hon har fått till så den blivit såhär Urgullig.
Lägenheten är inte så stor men hon har lyckats väldigt bra ändå tycker jag, i lite Lantlig Shabbystil..
Här kommer några bilder ifrån den..


Vardagsrum å sovrum i samma bild....

Matplatsen å del av vardagsrum!
Denna har hon i badrummet, visst är det fint?
Hemmet har hon lagt ut på
Sköna Hems läsarhems sidor. En jätterolig idé, så är du nyfiken på mer gå in där så kan du läsa kommentarerna hon skrivit till bilderna.
Länken dit kommer längst ner på sidan.



Avslutande bild är på hennes lille Jack en Cornish Rex


16 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack för dina tankar och omsorg för min huvudvärk. Vi väntar på svar och det är stressamt.
Nog om det!

Vad mysigt hon har gjort i lägenheten. Det gäller att var påhittig när man bor på en liten yta.
Ha en underbar fredag i ert vårväder, din lyckost!
Kram Bodil.

Kol och Rosors sa...

Hej!
Tack så mycket för din kommentar!
Ja,jag har butik,syr...privat & offentligt,mycket 1700-talsgardiner m. glasringar.

Vilken mysig lägenhet din väninna har & vilka vackra bilder du tagit.
Söt katt,måste fråga om det är "en" utan päls? Jag har nämligen sytt en fleece-dräkt till en "sådan".

Ha det så gott & trevlig helg!
Kram L-Lott

Elisa Day sa...

Vilken mysig lägenhet hon har! Och vilka fina bilder! Dom där katterna är lite speciella med sina stora öron! :) Hoppas du får en trevlig helg! Kram

me and alice sa...

Vilken vacker lägenhet din väninna har!
Åh, vilka vackra skor du köpt!
Vilken butik fanns dom i? Helt underbara i alla fall!
kram Susanne

Handplockat sa...

Mums så fina bilder
ha en toppen fredag

Lily of the valley sa...

Härliga bilder från din väninnas lägenhet!
Så söt bild på Jack :D
Ha en go helg
kram Lily

Gårdsromantik sa...

Åh! Vad nostalgisk jag blev - vi har också haft en chokladbrun och vit Cornish Rex - dom har ett helt underbart temperament!

Vilken mysig lägenhet kissen får bo i!

Kram Maud

Ann-Catrin sa...

Ja det där var en lägenhet helt i min stil... jättefina bilder!!
katten..vad söt..har den ingen päls tro?
ser lite naken ut tycker jag..precis som min lilla nakenfis till vovve!!
Kram på dig A-C

Elaine sa...

Ser jättefint ut hemma hos din väninna. Tänk att ha en lya i Gamla Stan....och rexkatt, det vill jag också.....

Jo då, jag jobbar som musiklärare. Är sångpedagog och kördirigent i kulturskolan. Maken jobbar också med musik så det blir musik till frukost, middag och kvälls.....här i huset.

Du, vilka läckra röda skor!!!!!
Ha en fin helg!
Klem!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Underbar kakelugn!!!!

TREVLIG HELG!!!

~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Grindelunda sa...

Vilken härlig lägenhet du visar, och vilken gullig tissetass.

Ha en skön helg önskar Gunilla

Lisas torp sa...

Oj, vilken läcker lägenhet! Så snyggt hon har ordnat det!
Kul att du tipsade!

Tackar för titten hos mej och önskar dej en skön vårsöndag!

Kram

Lisa

Anonym sa...

Hej!
Tack för gulliga or på min blogg.

Hoppas din helg varit bra.
Här har det varit fullt ös medvetslös med en förkyld Matilda och en vild valp. Så nu är jag redo för semester!

Hoppas du får en bra början på veckan.
Kram Bodil.

me and alice sa...

Tack för tipset om skorna(49:-???!!!) Otroligt billigt!
kram Susanne

Lily of the valley sa...

Brickbordet skulle jag också vilja ha, en av favoriterna.

Jag brukar också få blåsor såhär i början. Har du stor trädgård?

Ha de gott
kram Lily

Anonym sa...

Hej!
Det är ju inte lätt att skära äppelträd om det inte är äppelträd, ha ha.
Vad glad att du kan vara ute i trädgården. Det har smält undan rätt bra här men gräsmattan är ju fortfarande snötäckt och dammen frusen. Men de har lovat jättefint väder nu hela veckan. Idag var det underbart. Blå himmel och strålande sol.
Vi har stor trädgård så där är mycket att göra. Jag blir trött bara jag tänker på det.
Kul att du gillade mina fynd och vår lilla valp.
Ha en bra dag!
Kram Bodil.