söndag 13 april 2008

Igår öppnade vår lokala loppis för säsongen, vi kallar den för Övergrans Ikea och är väldigt populär bland mig och mina vänner, mina fynd igår var örngott, det blev hela 6 st med brodyr i sidorna eller i överkant. Örngotten var i den större storleken, så de kommer att passa perfekt till mina soffkuddar. Sen hittade jag en liten ostkupa, som jag kan ha som en kupa till vadsom och en liten duk och en otroligt söt kaffetermos. Ja, jag hittade fler saker men hade inte den väldfyllda börsen med mig men jag är nöjd med det jag fann, resten får vara kvar till nästa gång. Men hela kalaset kostade mig 100 kronor, så det var fynd fynd tycker jag. Jag skall lägga ut bilder sen när jag tvättat dem och fått på dem på kuddarna i soffan då de inte syns så bra här.



Sen var jag iväg på plantaget och köpte mig lite vårblommor, vädret är ju inte så vårlikt så jag måste försöka pigga upp det hela med lite blomster, dessa skall jag försöka få i en kruka...men vet inte vilken än....


Ja, så var det tjejkväll igår å de nya söta skorna åkte på och blev indansade (gissa om jag har ont i fötterna idag) god mat och vin därtill...så idag är jag en riktig tröttmössa måste jag erkänna!
Tror det blir en liten nap här på soffan innan middagen..Ha en skön kväll!!//kram kat

11 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!
Åh vad roligt att göra riktiga fynd, man blir glad i hela kroppen av en sån runda :)
Jättefina grejer du fick tag på!
Skickar över lite vårväder från sydväst..här har vi haft underbart vårväder och kunnat vara ute med "inomhuskläder" hela dan.
Kram
Mia

Annika i Gamla Stan sa...

Roligt att Övergrans Ikea fortfarande håller måttet, där har ju en del fyndats genom åren!
Är oxå på jakt efter gamla örngott, köper när jag hittar, men ofta när det är bodyr på kuddens framsida har bara ena sidan slitits och de är inte så hållbara. Ser du fler och inte behöver kan du väl tänka på mej!
Kramis Annika

Karin i Villa Grå sa...

Du fyndade verkligen till ett klockrent pris, det är bara att gratulera ;-)

Härlig avrundning att dra på sig fina skor och dansa, det låter underbart!

Kram!

Karin

Elaine sa...

Hejsan!
Det finns inget bättre än att göra fynd.......
Glömde bort loppisen som jag planerat att gå på i helgen, var helt uppslukad av min källarstädning.Blev så besviken när jag åkte i väg och såg att den hade stängt för en timme sedan...
Ja, ja så sparade jag väl några kronor istället...fniss.....
Ha det så skönt!
Klem!

Lily of the valley sa...

Vilka fynd du gjort :D
Det är kul att gå på loppisar.
Konkurrensen är förvisso hård men man kan ha tur och göra fynd.
Ha en underbar vecka
kram Lily

Lisas torp sa...

Vilka fynd du har gjort! Kul med saker som inte kostar skjortan!!

En glad kväll behövs allt när aprilvädret grinar illa!!!

Tackar för titten hos mej!

Kram

Lisa

Grindelunda sa...

Du har verkligen fyndat ser jag :)

Och blommor som ger en förhoppning om våren är alltid härligt.
Här har solen lyst idag och snön tinar faktiskt, så jag känner mig riktigt euforisk.

Kram Gunilla

My Lovely Things sa...

Tack för titten i min blogg!!!

vilken bra loppis..så mycket fint till liten peng du fick med dig...

härligt..billigt ska det va!!!

ha det gott..
kram anna

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men hoppsan , vilka fynd !! Kul när man kan fynda så billigt !
Va kul att du dansat så dant , längesedan jag gjorde det :-(
Ha det gott !
Lotta

Ann-Sofi sa...

Hej!
Vilka fynd du gjort!(: härligt med loppisar... på sommaren har vi jätteloppis här i Ludvika Jag lääängtar såå... då är man uppe före tuppen kl 5 endel är där redan kl3 och fyndar... tihi...
Ha en bra dag!

Mvh ann-sofi

Elisa Day sa...

Vilka fynd du gjort! Tror jag frågat det förut, men vad är det du dansar? Är nyfiken :) Kram