torsdag 24 april 2008

Bild från Martha Stewart

Halloj!!
Har inte hunnit med min blogg på ett tag, det har varit så mycket trädgårdsarbete så jag ej haft tid, men det är ju roligt det också förstås. I helgen var jag ute i solen hela söndagen ja lördagen också förstås men då var det ju inte mycket till sol..i söndags lyckades jag med en kräftbränna!! eller vad man nu skall kalla det, jag såg ut som en kräfta alltså eller bifftomat vilket man nu vill kalla det...:=)) jag har lite ljusare hy så ...borde väl inte sitta och lapa i mig sol när den är så stark...men vem kan låta bliiiiii....INTE JAG...då får man stå sitt kast...men det gör ingenting.



Jag har fixat 2 st väggar gjorda av armeringsmatta å det kommer bli sååååå fint (tycker jag ivarjefall) å syrran också tror jag?! Så nu skall jag bara köpa lite Falurödfärg till stolparna så de blir lika röda och fina som övrig gårdsinredning. Bilder kommer inom kort..

Visst är väl Våren här nu..?!
Ha det gott Kram Kat.


7 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Det är härligt att vara ute och greja. Jag tänkte också använda armeringsjärn/matta, till mina klematisar att klättra i, och så lite luktärter, vialer eler dylikt. Det ska bli lite insynsskyddat tänkte jag.
Spännande att se vad du gjort.

Ha det bra
kram Lily

Mjuka sa...

låter spännande, skall bli kul att se resultatet sen.
kramar Malin

Glitter och Marsipan sa...

Vad spännande att få se vad du har gjort i trädgården.
Man blir lätt knallröd i början,vill ju så gärna ha lite sol på sig...
Ha det gott
/Anette

Anonym sa...

Jag är också en sån där lättbränd person. Sitter ofta i skuggan med min bleka engelska granne på vår gård eller så har jag hög solskyddsfaktor.Men visst är det väl snyggt att vara blek med, man ser ju lite intressant ut då eller???? Kram Katta

A home far away sa...

Härligt att höra att våren äntligen har kommit för att stanna!

Ha en mysig helg

Kram från Singapore

Karin i Villa Grå sa...

Ja, visst är väl våren äntligen här nu - på riktigt! Familjen har fått färg av solen, massor av plantor har grävts ner i jorden och precis som du hinns inte bloggen riktigt med. Allt känns bara så bra! Tänk vad lite sol kan göra :-)

Ha en bra helg!

Kram, Karin

Grindelunda sa...

Vad spännande det låter med armeringsnätet. Vi har planer på att göra ett insynskydd av just detsamma, och med röda stolpar. Jag får hålla ögonen öppna när bilderna kommer.

Här börjar äntligen snön att smälta och krokusarna titta opp.
Ha en skön helg!
Kram Gunilla