onsdag 19 december 2007


Så var det Onsdag, Julen närmar sig med stormsteg..Blev det som jag tänkt? Näe, det känns inte som om jag hinner med helt enkelt. Ja i lördags var jag på julbord, det var jättetrevligt men det hjälpte verkligen inte att jag höll in på maten hela dagen??! Jag blev ju proppmätt ..

De hade ett jättefint godisbord också, så det var bara att smarra....(snart är det viktväktarna som gäller) ljuset måste komma tillbaka och orken med den..

Ja så skulle jag ju göra smällkarameller, men när jag kom till affären var det såååååååån lång kö så det blev inget inhandlat den dagen, så jag skall försöka idag igen..Det är så skönt att det är några dagar ledigt innan jul, så att jag hinner göra allt jag ska. Fixa granen, göra godis, handla mat, fixa julklappar, städa, klä granen, köpa bingolott till uppesittarkvällen osv osv osv....fast jag känner mig luuuuuugn...jag har ju stora barn så vi tar det lite som det kommer..Ha det gott å kram på Er...//kat

13 kommentarer:

www.nestorforlag.se sa...

åh godis bord, det har jag inte hört förut, det skulle jag vilja gå på, ett ställe som bara serverar jul godis... :)

Elisa Day sa...

jo det är tur att man kan ändra uppfattning! Vet du att jag inte heller har varit så förtjust i Peter Jöbacks musik. Men tycker att hans röst är fantastisk. Vilka mysiga gosiga vänner du har. :) Djur är vekligen glädje spridare. såg att du hade ett fint buddha huvud i fönstret

Kathys Home sa...

Jodu, country-dreams...där kan man snacka om ett rejält godisbord med alla de julens gotter....å så hade de även gjort hallonpannacotta..mums ja jag kan inte nämna allt smarr men mycket var det..och ner i magen åkte det...:))//kat.

Kathys Home sa...

Ja du ser elisaday, visst är det kul när man kan ändra uppfattning om saker...Ja, jag hittade min buddha i e butik och var bara tvungen att ha honom...han pryder sin plats eller hur?//kat.

Guldkorn i min vardag! sa...

Ta det lugnt stressa inte å det där med städa, tänk på att dammråttorna faktiskt är änglarnas små tofflor.
ha en skön dag!
Kramar & snöflingor
Ulla-Bella

Ann-Catrin sa...

Saknar du att inte köpa julklappar eller är det skönt att slippa?
Men jag hoppas du kunde köpa material till karamellerna..o laga lite god mat!
Stor kram A-C

Dorthe ♥ sa...

Vilken underbar blogg du har! Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Kram
Dorthe

MiaMaria sa...

Låter som ett härligt julbord med en massa gott!
Skönt att vara lite ledig innan jul.....

Må så gott!
Miamaria

Nina sa...

hejsan ! Jag vill önska dig en riktig god jul och ett gott slut !!! Jag tittar in säkert snart igen !!!och skit i midjan det är låååååångt till badsäsongen !!!

Elisa Day sa...

Jaha du har också en annorlunda jul i år.
Jag vet tyvärr inte vem som formgivit äpplet, har fått det av min faster som köpt den i Estland.
Jag har också en katt som förgyller dagarna och som får en att le :) God jul Kramar

Elaine sa...

Ha det så bra och njut av allt det goda julen har att bjuda på.
Juleklemmer från mig!

MiaMaria sa...

Önskar dig en härlig jul!
Miamaria

Ann-Catrin sa...

Det är bara lilla jag som kikar in ih´gen och vill önska dig en skön jul!!
Stor kram A-C