lördag 29 december 2007

Idag är det en riktigt slödag....har väl inte lyft ett finger på hela dagen!! Tog en promenad med hunden, gjorde en omelett med kantarellstuvning till lunch...men har sen bara suttit här och kollat runt på sidor...Nu ringde en vän och frågade om jag ville gå med ut å gå igen...Å jag sitter ju bara här så varför inte...vädret är ju inte toppen direkt men men lika bra att bränna bort lite runt midjan...:)) Igår var syster yster och jag på bio, vi såg Guldkompassen....den var väl sisådär tycker jag..Jag var inne i en kaffe å te butik och köpte färsktmalet espressokaffe som jag skall testa under eftermiddagen idag..så var det ju förstås rea så jag kom förstås hem med lite toppar..som jag egentligen INTE behövde..:)) Jahaja, då har man hunnit med en promenad till då..friskt å skönt men Usch vilket tråkigt väder...Som jag skrev så har jag snurrat runt lite bland sidorna och många har boken Julalfabetet som Inspirationsbok...
Men Denna boken är min Inspirationsbok...jag bara älskar den. Det är så många fina bilder i den sååå, jag sitter verkligen och bläddrar länge å väl i den..
Nej, kanske dax att göra någon nytta denna dag också, eller vad säger Ni..!? Ja, nu fick jag kaffebesök, så då blir det att testa det nya kaffet som jag köpte igår...Ha det gott..//kat

6 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

ibland är det såna dagar...den bara går utan något vettigt.. Lät så gott med omelett o kantarellstuvning...vi har inget gott alls hemma tycker jag...och inte orkar jag ta mig ut heller.. mina tjejer är på stan och jag beställde Brämhult juice och lite annat gott av dom..känner att jag måste ha lite stärkande i mig.
Hoppas du fick i dig riktigt gott kaffe nu i din nya maskin..
Stor kram o GOTT NYTT ÅR!!
A-C

MiaMaria sa...

Kan vara skönt med dessa göra inget dagar....man laddar lite batterier och kanske kommer på lite ideér.

Hoppas att kaffet smalade gott!

Gott Nytt År!
Miamaria

MiaMaria sa...

JAg menar förstås smakade gott....

Ann-Sofi sa...

Hej!
ja du är så välkommen tillbaka.
Här tittar solen fram lite idag varit mörkt i flera dagar så idag blir det långpromenad med ulla.
Önskar dig ett gott nytt år!

Mvh ann-sofi

Elisa Day sa...

Skulle vilja se guldkompassen, jag får väl också sitta coh hålla för öronen! ;) Verkar vara en vacker bok, den du har! Gott Nytt År! Kram

Kathys Home sa...

Visst är det skönt att få vara lite slö, jag har verkligen inte gjort något nyttigt...mer än att tvätta och gå mina promenader...Så skönt..snart är vardagen här igen..