lördag 15 december 2007

God DAG.....


Ja här sitter jag och myser framför dator och tv med mina vänner som Ni kan se..såhär ligger de bredvid mig i soffan...och jag sitter och bläddrar i senaste nr. av Drömhem och Trädgård...och de har ett reportage om ett hem i Danmark förstås som jag bara "Älskar" tänk om jag bara hade det lite större...hmm..nåväl, jag gillar mitt hem också....är väldigt nöjd med vad jag ensam lyckats åstadkomma.....ja med lite hjälp av min familj förstås...min pappa "byggnads ingenjören" som sagt under tidens gång till mina olika ideér "näe, så kan man inte göra" och jag som sagt "jo så skall jag göra"...till det har jag fått svaret...."ok, men det är inte rätt"..Ni kan tänka Er att det gått vilt till emellanåt....hihi..Ja nu sitter jag här i mitt hem å njuter...men vill ju förstås ändra vissa saker eller bygga till något nytt...Å det ska jag göra faktiskt jag skall göra om min furstukvist till våren...Å jaa min pappa å jag är redan oense....Hihihi....men hur det blir får vi se i vår..




Idag skall jag på julbord med företaget så jag skall späka mig hela dagen....om jag kan..så tänkte jag faktiskt göra mig några smällkarameller, sådana som jag hade när jag var liten..jag lägger ut resultatet senare....Här är lite bilder hemifrån, till vänster har jag hängt upp ett odlarfönster som jag fått av en vän det hänger som en avgränsare mellan vardagsrummet och den lilla inbyggda verandadelen som Ni ser på den andra bilden här....Näe, nu skall jag ta och klä på mig och gå ut en promenad med lilla hunden....Ha en skön dag och en mysig 3:e Advent..//Kat

9 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan i stugan!
Tack för ditt besök.

Hoppas du får en härlig dag!

Vackert med det upphängda fönstret.

MIamaria

Monolilith sa...

Vilka mysiga små vänner du har! De är verkligen inte som hund och katt på den bilden,hihi.
Fint hem har du också! :)
Ha en trevlig 3:e avent!

En inredoholic sa...

Hittade din blogg genom miamarias.

Trevligt :)

Elaine sa...

Jag vill också ha ett större hus ibland, men så tänker jag på allt som ska städas och konstaterar att, jag är rätt nöjd med mina 150 kvadrat ändå......

Vilka sötnosar du har i soffan, sååå gulliga!

Hoppas du hade en trevlig kväll på julbordet!
Klem!

Kathys Home sa...

Hejsan Allihopa! Julbordet var jättetrevligt med mycket god mat så det känns i magen idag...Men det är så mycket som man vill passa på att äta..Visst är det söta mina vänner...Kram kat.

Kathys Home sa...

Hejsan Allihopa! Julbordet var jättetrevligt med mycket god mat så det känns i magen idag...Men det är så mycket som man vill passa på att äta..Visst är det söta mina vänner...Kram kat.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka godingar du hade där i soffan!! Inget är väl som våra fyrbenta vänner, de tillför verkligen det där lilla extra i ett rum! Sååå vckert gammalt fönster!! Mari.

Sara sa...

Söta vänner du har och fina bilder du visar:)

Ann-Catrin sa...

Hej!!
Så söta vänner du har..de passar ju så bra in i bilden.. Ditt fönster..o det gillar jag.. så sött med sprojs..och ditt fina arrangemang
Må så gott stor kram A-C