torsdag 13 december 2007

Lucia!!

Luciadagen var min mormors födelsedag, så jag passar på att gratta henne med en tanke här, Grattis Astrid..

Imorse tittade jag på Lucia från Zorngården och jag tyckte det var riktigt bra faktiskt. Det är så härligt att sitta med morgonkaffet och några tända ljus för att kolla in Luciamorgon...Jag fick mig även en överraskning nu ikväll när jag satt i soffan och mös med brasa i både köksspis och vardagsrumsspis, då knackade det på dörren och utanför står det en liten stjärngosse vid namn Hugo och sjöng Staffan stalledräng och Luciavisan för mig och jag blev sååå glad....så det blev lite lussefika nu på kvällen med jag lyckades vara me med kameran såhär har Ni lille Hugo.


Hoppas Ni Alla har haft en trevlig och mysig lucia precis som jag har haft...kram kat...

5 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Det var en söt stjärngosse..förstår du blev glad...här har lussefirandet varit väldigt avslaget...sambon somnade i soffan, sonen ligger febrig..jag vid datorn..fast vi smaskade faktiskt på min nybakade saffranskaka..och hade tända ljus.
Ha det så gott o godnatt
kram

Karin i Villa Grå sa...

God afton!

Små Lucior, tärnor och stjärngossar är så söta att jag blir alldeles gråtfärdig *rörd* Vilket gulligt besök du fick!

Jag vet att jag skrivit det förr, för ganska länge sedan, men din morfars mamma (visst var det så?) är så väldigtlik min farmors mamma..! Tänk om jag kunde hitta den bilden på henne så att du fick se!

Ha det så bra, i morgon är det äntligen fredag!

Kram, Karin

Kathys Home sa...

Hej Annerix, visst var det en söt liten gosse å han sjöng ju så bra också..
Någon nybakad saffranskaka hade vi däremot inte..tyvärr..:))
Ha det gott..Kat

Kathys Home sa...

Hej Latara...jo jag tror du sagt det förr och det vore ju jättekul att få se bilden..

Ja jag blev så glad för min lille stjärngosse..den tiden är ju över i mitt hus dessvärre..så det är kul när vänner tänker på en...Trevlig fredag..//kat.

Nina sa...

så mysigt med en gosse som vågar - min lilla gutt skulle aldrig i livet ställa upp på något sådant ...
ha en underbar 3:e advent

kram