lördag 17 november 2007


Godmorgon Vänner!

Här sitter jag med mitt morgonkaffe, bloggar och kollar på Dr Phil med ett getöga...vilka historier han presenterar där...!! Värre än min faktiskt..:)) Idag hade jag tänkt att vara lite nyttig på tomten igen, jag har lite grenar från min stora gran kvar att elda så det skall jag försöka göra idag. Sen skall jag försöka hinna med att sy nya gardiner till köket, jag har köpt in mig på en del gamla spetslakan som jag skall använda till det.
Men innan dess så skall jag göra en krans till min kompis, jag gjorde 1 krans förra helgen så han har påtalat att han behövde en på sin dörr och som den vän jag är så gör jag den till honom. Så här ser Ni mitt material, vitt mossa några kottar och lite blåbärsris som jag varit ute i skogen och plockat, den vita mossan har han bestämt att det skall vara så jag hoppas han blir nöjd. Det är bra med vänner, han har lovat hjälpa mig med att forsla bort en massa gipsskivor som jag har liggandes kvar sen renovering, som skall kastas...jätteskönt att bli av med då blir det ytterligare en renyta på min tomt....
Ja så skall syrran komma över för en liten skogspromenad men vovvarna....så det ser ut som den här dagen blir full med aktiviteter den med...Hoppas Ni alla får en bra dag...Kram Kat..

8 kommentarer:

Nina sa...

så snäll du är ; men jag trodde inget annat heller ! Så när får jag min krans ?
;=D kram

Lilla Blanka sa...

Hej och TACK för besök o snäll kommentar hos mig!
Vad kul att hitta in till dig, här har jag aldrig varit förut, och vad mycket fint du visar :) Jag fastnade för det stooora gamla fönstret från ett tidigare inlägg, DET skulle jag GÄRNA vilja ha ;)
Kul med kranstillverkning! Det blir säkert jättefint!
Ha en bra lördag så ses vi säkert igen!

faster atta sa...

Kan tänka mej att kransen kommer att bli fin! Hoppas att du lägger ut en bild...

kram

Kathys Home sa...

Visst e jag loppan:))...skall jag stoppa den i ett litet kuvert?! Hihihi...//kramkram

Kathys Home sa...

Hej lilla blanka, vad kul att du tittade tillbaka..visst kommer vi synas igen...jag tittar gärna in till dig igen...kransen blev jättefin å min kompis blev nöjd..

Kathys Home sa...

Hej faster atta..kransen blev jättebra,å kompisen blev nöjd, bild kommer imorgon..ha en trevlig kväll...kram kat.

Anonym sa...

Hej och tack för kommentaren hos mig! Kommenterade ditt hembyggda bord nedan, det blev så fint!..Härligt med hemgjord krans..jag tänkte vara lite lat och köpa en grankrans och piffa upp lite! Ha en fortsatt fin helg! Kram :)

Flickan på landet sa...

Tack snälla för dina
kommentarer :-)
Javisst är det härligt med snö. Idag har vi t.o.m kunnat göra en snögubbe :-D *julstämning*

Mysig blogg du har!Ha d bra!