torsdag 24 september 2009


Denna lilla bild ovan är lånad från Rachel Ashwells Blogg gå gärna in och kika där på hennes underbara bilder...www.shabbychic.com
Faktum är att just ett sånt här fat har vi på Systrars Söta..Det tycker jag är såååå kul :-))
Å dessutom kom en kund in med en silversked till oss då hon ej tyckte vi skulle ha den i servisen....Den är ju värd ca 300 kronor....oooooopss sa vi då och la raskt undan den lilla godingen :-))

Som jag skrev i förra inlägget så skulle jag ju vara duktig och börja träna på Curves....hmmmm...2 ggr har jag hunnit dit. Inte vidare värst aktivt men jag är ju såååå trött hela tiden skyller på det, skall försöka bättra mig. Men jag kanske blir lite piggare efter 1 vecka i solen (förhoppningsvis) jo, jag drar till Kreta, biljett bokad och klar idag....Guuuud så skönt det skall bli ...Efter en tuff sommar utan semester, så känns det som det behövs lite grann faktiskt, men jag skall inte klaga, det har varit roligt också förstås....

Imorgon får jag hit mina gamla arbetskamrater, så det har städats och fejats i den mån jag orkat..å imorse kom sotarn hit och höll på att få slag hahahahaha...-Men ett hem i vitt!!!! Jag gillar INTE vita hem...jag gillar svarta hem var hennes kommentar, å jag fattar vad hon menar. Var sak hon tar i blir ju svart, men mitt hem klarade sig ifrån hennes svarta fingeravtryck...pust tänkte jag eftersom jag ej har ork eller lust att städa en gång till inför mitt besök imorgon...
Jag tänkte bjuda flickorna på kantarell paj, stekta äpplen med kanel socker och gammeldax vaniljglass...Hoppas det faller dem i smaken med lite höstmat....ja, så blir det lite skumpa å vin förstås...

Tänkte jag skulle visa bilder på mitt jättefina blomsterrum, men jag har ju glömt kameran på jobbet så det får bli vid nästa inlägg...Men jag lovar att det blev fint :-))

Hoppas ni alla får en riktigt skön helg...Kram Kat

5 kommentarer:

Elisa Day sa...

vackra tallrikar! Ha ha skrattade gott åt silverskeden. Man är ju van att cafeer har skedar från ikea :D Oj vad god mat dina fd kollegor ska få. Önskar att jag någon dag ska få vara på ditt företag! Hoppas du får en trevlig resa om vi inte hörs före du åker. Kram

Katta sa...

Ha ha, det kan inte va lätt att vara sotare :D Tallriken är ju ursnygg men tänk att ni äter med silversked ;) Låter jätteroligt med festen och med Kretaresan. Hoppas du får en trevlig helg, kram Katta

Stina sa...

Tack söta!

Jag kollade in sofflocket nyss. Jag sa ju att det var en masonitskiva under. Men det var det inte alls.
Det är bara råspont och så har något skruvat långa och lite grova träpinnar tvärs över så att de ska hålla ihop.
Vet inte vad jag fick masonitskiva ifrån. haha...
Man är väl knäpp. Kramis

me and alice sa...

Tjingeling!
Åh vad duktig du är som börjat träna! Jag började också, men gick ut för hårt och har nu en envis inflammation i en muskel runt höften... Nu tröstäter jag mest och hoppas det ska försvinna...*fniss*
Ha det så underbart skönt på din välförtjänta semester på Kreta!!!
Mumsig mat dina vänninor ska få!!!
Kram på dig!
Susanne

Elisabeth - anyhow.se sa...

Vilken GOOOOD mat!!! Verkligen!
Hoppas du får en jätteTrevlig resa!!!