onsdag 2 juli 2008



Hej igen!!


Jaa, det blev allt lite fynd på auktionen bilder kommer inom kort. Det var mycket folk och Måååånga uppköpare där, vilket jag redan förstod...så mycket gick dyyyrt till de fiina antikvitets affärerna i Stockholm för det fanns nog mycket godsaker till dem som är intresserade av formgivning. Min väninna ropade in en gammal hårtork som hon skall göra om till lampa, den fick hon betala 120 kronor för och på köpet slängde de med en lampfot ..som inte sa oss så mycket men en av dessa grabbar från staden sa till mig att den där är fin den, den var med i tidningen Svensk Form, och är en pjäs från 1953-1956 han visste dock ej vem som formgivit och flera personer var framma och ville köpa den...hon skall nu kolla upp vad den kan vara värd. Såå kul tycker jag...ja, jag ropade in en gammal symaskin för underredets skull och en solstol med tak som jag skall göra om ja å sen köpte jag ...vet ej varför...men en soffa och en fåtölj...SUCK...vet inte vad jag skall placera dessa men de var ju sååååå fina å tuuuuunga...hahaha..


Sen har jag fått en Award från gulliga Lily of the Valley...Tack så jättemycket vännen..

Nu skall jag ju fundera över vem som skall få den vidare av mig...Så jag återkommer till detta i senare inlägg..

Må så gott sålänge!!

Kram kat

4 kommentarer:

Sarah sa...

Halloj! Jag har en lilten utmaning hos mig till dig, om du har tid och lust ;O)

Karin i Villa Grå sa...

Grattis till utmärkelsen! Och riktigt kul ska det bli att läsa vad du avslöjar om du antar utmaningen hos Sarah :-)

Kram på dig!

Karin

Evelinas hus sa...

Hej!
Men gud så kul med auktion, det vill jag också gå på i sommar. Spännande och se vad du har köpt.
Vad trist med magen, hoppas det har gått över.
Må så gott.
Kram Caroline

Anonym sa...

Det lät som en rolig auktion trots många inköpare.Blir nyfiken på dina fynd men du visar de väl sen kanske. Lampa av hårtork lät ju väldigt spännande. Ha det bra, kram Katta