lördag 14 november 2009

Såna här skulle jag så gärna vilja hinna göra till advent...även om barnen är stora härhemma!!!


Ojojoj....vilken strykhög jag gjort ikväll.....känner mig sååå nöjd. Skall ärligt erkänna att jag gjorde den till körslaget och med en god drink i räckhåll.....och vips så var högen borta. Har grämt mig så länge över den, tänkt att jag gör den snart, imorgon får det bli...!!!!! Så hinner jag inte riktigt med imorgon heller....
Jag har faktiskt riktigt ärligt funderat över varför jag är så trött hela tiden, kan det vara så att jag lider brist på östrogen eller testosteron Kan det vara så att jag faktiskt är på väg i klimakteriet????? Såg faktiskt på doktor Phil häromdagen där de tog upp problemet och faktiskt så tyckte jag att jag kände igen flera av symtomen...måste nog ta och kolla upp detta...inom kort. Känner mig helt orkeslös på kvällarna när jag kommer hem...det är kyligt och kallt och inget skönt alls...så jag rusar in för att ta ett bad, för att sen ordna middag å så är kvällen slut....så vill man väl inte ha det va?!

Nåväl, ikväll blev det strykning imorgon skall jag ta tag i sonens rum som jag redan började rumstrera i men det får bli morgondagens bekymmer...måste försöka få till det lite mysigt där. Han själv verkar inte bry sig direkt om hur det ser ut...men jag vill verkligen göra nåt skoj han är ju lite äldre och behöver ett lite mognare utseende har jag bestämt...Sen måste jag ju berätta om fynden jag gjorde i förra helgen ååååå jag köpte två dörrar som skall fungera som dubbeldörr till min veranda och 2 st urfina större fönster samt 9 små fönster....å nu till det bästa...ALLT detta för endast 350 riksdaler...helt otroligt...!!! Så jag är verkligen jättenöjd. Min veranda kommer att bli sååå fin, saknas bara lite virke till taket men det får nog bli till våren kan jag tro...(även om jag vill ha den NU) hihihihi....Näe, ha det nu så gott resten av helgen och veckan...Jag skall nog slå mig till ro..för denna kvällen...
Kramelikram Kat

8 kommentarer:

Katta sa...

Låter som du har hittat en utmärkt strykteknik där :D Förstår du vill fixa i sonens rum även om han inte bryr sig så mycket själv. Tycker det måste ändras still rätt mycket inne hos barnen allt eftersom de växer. Vilket fynd du gjort med fönster och dörrar det kommer att bli jättefint, kram från en annan trött Katta

Annika i Gamla Stan sa...

Jag tror inte ett smack att det handlar om klimakteriet, det är nog åkomman E*N*M*A*N*S*F*Ö*R*E*T*A*GA*R*E du drabbats av vännen, du jobbar ju jättemycket. Tror att det viktaiga är att ta sej mini-time-outs, även om det bara är ett glas vin med en vän, måla en ram eller sitta å babla i telefon en stund. kram kram

Annika

Annika i Gamla Stan sa...

Å vad jag vänder bokstäver, gör jämt det när jag är trött högerhanden skriven nanosekunden snabbare.....

Ann-Sofi sa...

Ja tänk snart e det jul...så man får pynta och göra mysigt, hade du en butiksblogg? fortsatt trevlig kväll:)

H A N N A S - F O R M sa...

Hej! Förstår att du är trött...du har säkert haft fullt upp med din nya butik...som ska vara så fin har jag hört!!!!! Kul att se dig hos sara...är ledsen att vi inte hann prata ngt mer!

hoppas att du får en fin ny vecka!

KRAM
Hanna

Elisabeth - anyhow.se sa...

Klart barna´ ska ha sig en stumpa, hur stora de än är! :)

Sjabbig men chic sa...

Jag såg också det där programmet och tänkte väl som vanligt AHA!!!
Nejdå, men jag tycker att jag har varit trött hela hösten och känt mig småförkyld och lite febrig till och från. Man blir ju helt galen!

kramis Lisa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs!! Var längesen jag var här o kika...men du visar alltid lika vackert..önskar jag hade symaskin..ja visst är det mycket man vill hina göra..o pysla kan ju va kul utan barnen med:))
(mer gjort i alla fall))

Kram på dig ♥